onsdag 30. januar 2013

Malin 17 år...

Min eldste datter er 17 år blitt.
Hun ble født 31 januar, en kald vinternatt i 1996.
Etter en lang fødsel, kom hun ut, en velskapt liten jente med masse svart hår.
Jeg så med en gang at hun lignet på sin mormor, og på meg.
Åå så stolt og kry jeg var, for en stor glede i mitt liv.

Og nå er hun blitt 17 år, og begynt på videregående skole.
Nå skal hun snart begynne å ta lappen på bil...
Jeg har sagt hun skal få bilen min til sin 18 års dag..... hjelp, bare ett år til jo...!

 

Idag har jeg pyntet og ryddet på rommet hennes.
En liten suprise til hun kom hjem fra skolen.
Nydelige Hortensia passet fint inn her på hennes ungdomsrom.


 



haha hehe.... Dette bildet er tatt på hennes
11 års dag som vi feiret i Egypt.
Her var vi på en ridetur i ørken. Og ikke
så lett å gå av og på en svær Camel.

Malin er en kreativ jente, og har sydd dette
skjørtet som hun har på seg helt alene.
Etter å ha gått på et sykurs hos min
 tante Annie, har hun sydd både vesker og klær.



 

Noen år senere begynte hun å lage sine egne små fingerboard. Det var før denne leken kom for salg i butikkene.
Og hun lagde ramper som hun brukte og hun ble veldig flink til dette. Her med venninnen Elisabeth.







En trofast Buekorpsjente har hun vært siden hun var 7 år.
Da begynte hun som soldat og har i de siste årene vært trommeslager.
Her er et bilde fra BA dagen etter 17 mai. ..
Et artig bilde av en typisk Malin... he he.


 


Malin, min skjønne jente.
Gratulerer med dagen din idag.

Du er en herlig jente som jeg elsker over alt på jord.
Og du er en snill storsøster for Yasmin som du er så glad i .

Jeg håper du får en fin dag, og jeg gleder meg til å feire deg på Bowlingen med familien om kvelden.

Masse klemmer fra mamma og Yasmin




 


17 kommentarer:

  1. Gratulerer så mye til Malin og til deg også da mor:)))Håper dere har hatt en herlig herlig kveld:)

    Klemmer i fleng!

    SvarSlett
  2. Å GRATULERER SÅ MASSE TIL SKJØNNE MALIN
    MED GLIMT I ØYE
    NYDELIGE BILDER OG KOSELIGE BILDER AV DIN SKJØNNE MALIN
    KLEMMER I FLENG FRA ELI:))

    SvarSlett
  3. Hei på deg.
    Gratulerer så masse til den skjønne datteren og til den flotte moren!!
    Kjempekoselige bilder du deler med oss :))
    Håper dere har hatt en fin fin dag.
    Smil og klem fra Monica

    SvarSlett
  4. Åh,så heldig du/dere er :) Verdens skjønneste lille familie. Koselig innlegg til en kjempe skjønn ungdom. Og du må jo bare fortsette å ikke shoppe du som må kjøpe deg ny bil snart,ho,ho...
    Beste hilsen og gratulasjoner sendes dere.
    God klem fra Britt

    SvarSlett
    Svar
    1. TUUUSEN TAKK, FOR en koselig hilsen. jeg ble så glad. Og Malin og. Hun hilser til deg og sier tusen takk.

      Og bil ja.. hoho.. Ja jeg sparer ivei jeg. Ikke lett men jeg prøver så godt jeg kan.
      Ønsker deg en fin helg kjære Britt.
      Klem Margareth og Malin

      Slett
  5. Gratulerer så masse til flotte Malin, et nydelig nurk som nyfødt og en skjønn 17-åring:)
    Håper dagen har vært fin og at dere har kost dere masse
    God og varm klem:)

    SvarSlett
  6. Nei nå skjønne jeg ingenting....Hadde lagt inn en hilsen i går kveld....Borte er den,skrev fra smuglånt ipad...hi,hi.
    MEN....Gratulerer SÅ mye til snille skjønne Malin!!!
    Og grattis til deg og min venn,har jo på en måte litt bursdag når jenten din har sant??
    Kos dere massevis sammen.
    Veldig herlig innlegg.
    Vi knottes snuppa mi.

    Klemmer til alle og en ekstra til Malin!

    SvarSlett
  7. Gratulerer med dagen til Malin!!!
    Så koselig og fint innlegg :) Herregud for et lite lykketroll når hun ble født! Så masse mørkt hår :) Hun er så lik på deg og Turid ja, det er sant. Husker så godt de utrolig fine sort/hvit bildene du tok av henne når hun var liten... Besvim de var fine!
    Kos dere alle med 17 års bursdag i Villavei! Neste år blir du uten bil...! ;) Hoho!!
    Vi sees snart min venn!
    Klem Henriette

    SvarSlett
  8. Gratulerer så mye med dagen til Malin :)

    SvarSlett
  9. Masse gratulasjoner til den unge damen!
    Ja, jammen går det fort,- alle mine tre er passert 30!!!

    SvarSlett
  10. Gratulerer til skjønne Malin!! :-)
    Titti-klem

    SvarSlett
  11. Gratulerer med dagen til den flotte jenta!
    Og for en glede og komme hjem til DET rommet?
    Helt nydelig med hortensiaen der inne, nydelige farger på et lekkert ugdomsrom.

    Nyt helga med din herlige familie.
    Klem fra Anne på landet.

    SvarSlett
  12. Så koselig å titte innom dere i dag, så flotte bilder og koselig bursdagsstemning hos dere!:)Gratulerer så mye til Malin og alle dere flotte menneskene i Villaveien med bursdagen, fra oss i Humlehagen.:)Håper det blir en fin-fin feiring!:)Klemmer fra Else Britt:)

    SvarSlett
  13. Oj,vad mycket hår hon hade när hon föddes!!!
    Hon blir säkert glad av Hortensiorna på rummet!!!
    Hoppas hon får en riktigt fin födelsedag!!!
    KRAAAM!!!

    SvarSlett
  14. Gratulerer med 17 års dagen, Malin ! For et fint bilde av dere hvor dere matcher i brunt og beige. Skal si Malin har et stilig rom og den flotte Hortensian pynter virkelig opp. Da jeg flyttet fra Bergen 36 år siden var der ikke jente buekorps, tror jeg. Det er jo et festlig innslag i bybildet.
    Ønsker dere alle en fin helg :)

    Klem fra Sissel

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk Sissel . Så koselig å få hilsen fra med.
      Ja nå er det snart tid for buekorps igjen. Neste mnd er de klare for 1. dag på linje...

      Ønsker deg en fin helg:)
      Klem Margareth

      Slett