tirsdag 22. januar 2013

Blomstergleder....

Jeg har fremdeles ikke kjøpt
noe nytt til hjemmet i år, ( flink)
men blomster kan jeg ikke være foruten.
Idag har jeg pyntet med lyse rosa roser.


Det nærmer seg bursdag her i Villaveien.
Neste torsdag er min skjønne Malin 17 år.
Og jeg minnes med glede den dagen hun ble født.
en iskald vinternatt i 1996.
På denne dagen ( 23 Jan ) ble jeg innlagt på
KK og etter å ha vært noen dager på overvåking
 ble hun født, min lille søte baby.
Det første oldebarnet i Villaveien.
Og 5. generasjon Bjørnekrem.:)


Jeg smiler når jeg tenker på den tiden.
En stor glede å bli mor.
Masse blomster vi fikk, deriblandt
 slike lyse rosa roser.


Jeg har et par gode venninner som idag
 er gravid og venter sitt 1. barn og jeg gleder meg med dem.
Den ene er Henriette som er en av mine beste venninner.
Vi jobbet sammen i blomsterbutikken Anemone.
Jeg drev den noen år, og hun overtok etter meg.

Men nå er det en glede å fortelle at enda
en venninne av meg skal overta etter Henriette,
 slik at hun kan bare kose seg og
være hjemme med sin baby.
Miriam skal drive Anemone blomster videre.
Hun er ung, og veldig dyktig blomsterdekoratør.
Jeg gleder meg over dette....

Og så har min bestevenninne og
barndomsvenninne bursdag 23jan.
Og jeg vil gratulere deg med dagen
Hilde ( ja hun i Øvre Årdal)














Jeg gleder meg til å feire Malinmoren min om en uke.
Da blir det kaker og blomster såklart.

De første barneårene til Malin hadde jeg jo min egen blomsterbutikk,
og  barnebordet var alltid fullt av nydelige blomster.

Og noen ganger lagde alle jentene i klassen hver sin egen liten dekorasjon som de fikk med hjem.

Blomster en for meg en glede i hverdagen,
 som ellers kan være slitsom og tøff noen ganger.
Men akkurat nå, har jeg mye å glede meg til.....




14 kommentarer:

  1. Du pynter så utrolig lekkert... blir helt matt jeg!!
    Veldig kjekt at du nevner Miriam og Anemone <3
    Blir no grådig spennende dette.. ;)

    Tiden flyr, og Malin er jo snart voksen...

    Stoor bamseklem til deg fra meg ;)

    SvarSlett
  2. Så nydelige blomster du pynter med,så flotte bilder:)
    Eg måtte kjøpe ein fin frisk blomsterbukett på mandag,ting var litt leit og sånt og jammen så hjelper det litt med blomster,er noko med dei:)

    Alltid så koselig å lese innlegga dine!

    Fine onsdag til deg!
    Klem fra Lillian

    SvarSlett
  3. Så vakkert og man kan se du har sansen laaaang vei min venn:)
    I morgen blir min jente 18 år..helt utrolig hvor tiden har blitt av!
    Vi gleder oss så i dag blir det litt baking:)

    Ha en fin dag Margareth:)Klemmer

    SvarSlett
  4. Å endelig er du "tilbake"....Guri så flott du har pyntet og ALDRI feil med rosa roser vet du!Kniiiis...
    Ja visst har du masse å glede deg til!
    Ble så glad da du hadde vært innom på bloggen!
    Ha en flott flott uke min venn og kos deg med blomster,bursdag og alt det fine i livet.

    Kiss kiss.

    SvarSlett
  5. Deilige nydelige rosa roser du har der, Margareth!!
    Og som du sier - blomster får man aldri nok av. Det har blitt enda mer her hos meg etter at jeg begynte å jobbe i blomsterbutikk.
    Ønsker dere en riktig flott bursdagsfeiring. Gratulerer til skjønne Malin!
    Titti-klem!

    SvarSlett
  6. Nå har jeg drømt meg bort i blant roser og de nydeligste bilder..
    Flink du som ikke har kjøpt noe ..
    men blomster ..det må vi ha !
    Hadde så sansen for det du skrev om at jentene fikk lage sin egen blomsterbukett da de var mindre..
    Lykke til med med feiring av skjønne Malin !
    Ønsker deg fine dager!
    klem fra Anne

    SvarSlett
  7. Å SÅ MASSER VAKKER BLOMSTER
    DU ER VIRKELIG FLINK
    NEI HVA SKALL DU SKJØNNE BJØRNEJENET MED NYE TING
    SOM ER SÅ FLINK Å FYNTE MED BLOSTER
    NYT DAGEN
    KLEMMER I FLENG FRA ELI:)

    SvarSlett
  8. For noen herlige blomsterbilder:) du er jo bare å flink til å gjøre det koselig rundt deg:)
    Trenger ikke nye ting du vennen:)
    Så gøy med Malin, håper dere får en kjempe dag:)
    Kjempe koselig å høre fra deg igjen, lenge siden sist:)
    Ønsker deg en herlig kveld
    Klem Merete

    SvarSlett
  9. Så bra å kunne glede seg ja :)
    Og du er så flink å skape glede for andre,det er så kjekt å titte inn her hos deg. Nydelige blomster og vakre ord :) Morslykke er en unik glede!
    Beste ønsker for bursdagsbarnet og værdens skjønneste mamma :)
    Varm klem fra Britt

    SvarSlett
  10. Så vakre blomster i ditt vakre hjem. Jeg er enig - blomster lyser opp tilværelsen og jeg elsker dem :)
    Gratulerer med datterens bursdag - kos dere masse. Ønsker deg en fin dag videre - og ikke minst helg. Koselig å besøke deg her på bloggen din igjen. klem klem

    SvarSlett
  11. Du har et vakre hjem som bare blir enda flottere med noen
    nydelige blomster av og til for å pynte opp.
    Det var en sart og flott bukett.
    Gratulerer med bursdagsbarnet.
    Ha ei herlig helg :)

    SvarSlett
  12. Så nydelige blomster Margareth!
    Og gratulerer til bursdagsbarnet..og din venninne...her blir det mange feiringer:))
    Kos dere:)))

    SvarSlett
  13. Hei Margareth!
    Så fint med friske blomster hos deg! Det trengs nå på denne tiden...
    Gratulerer med dagen til Mailn! Hun er blitt så voksen, tiden flyr virkelig...
    Ja, veldig glad for lille hjertet i magen :)
    Vi sees snart! Kanskje vi kan ha mys hjemme hos meg neste uke...? Melder deg og Camilla om det.
    I morgen reiser jeg og Miriam på innkjøpsmesse :) Blir gøy, men hektisk ;)
    Ha en så fin helg!
    Stooor klem Henriette

    SvarSlett
  14. For en koselig blogg du har :) Kjempefin!! :) Nydelig blomster. Lykke til med bursdager og alt som skal skje.

    Klemmer fra Lite hi

    SvarSlett