søndag 6. januar 2013

Gode minner i 2012. del 2


Del 2 av mine høydepunkter i 2012
JULI
Et av mine aller beste minner i fjor var sommerferien vår.
Jeg, Malin og Yasmin reiste til Danmark alene. Jeg hadde nettopp blitt singel og jeg har aldri kjørt til utlandet før alene med barna, Men med god planlegging og GPS var vi klar for å oppleve Danmark.
Og vi storkoste oss alle 3 .
Både Malin på 16 og Yasmin på 7 koste seg veldig i Legoland.
Og alle andre stedene vi var på.





Her er vi i Djurs sommarland. 
Og en koselig tur på elvepadling i " Afrika"

I Gamlebyen i Århus likte vi oss godt. Der var det så masse spennende og koselige gater og hus.
Men Yasmin ble litt trøtt der.
Så denne trallen passet perfekt for henne her.
Og så syns hun det var litt skommelt i de gamle husene.
Men Malin koste seg veldig der. Hun synes gamle ting er spennende og intresangt
Og så var vi i bakeriet og kjøpte litt gode kaker... mmmm namm




Denne sommeren er vel det aller beste minnet vi har for i fjor.
Vi fikk masse tid sammen og jentene hadde det kjekt.
Mitt mammahjerte var veldig glad å se.
Og så er jeg glad for at min bitte lille bil klarte å frakte oss trygt hjem til Norge igjen.
Den var ganske sliten stakkars,.. den er jo ikke vant å kjøre i 130. ho ho....
Men den klarte det og vi suste forbi alle campingbilene...





Så Kommer AUGUST 
Jeg og Yasmin var masse sammen med våre venninner Try- Sara og mammaen Trude.
Vi reiste masse på bading og vi grillet og koste oss.
Det var egentlig i denne mnd jeg ble godt kjent med Trude, og jeg er så glad for å bli kjent med deg Trude.
Jentene våre går i samme klasse, og leker så greit sammen

Malin begynte på videregående skole. og stortrivdes fra dag 1.
Noe som gjorde meg veldig glad.
Hun har lært masse nytt ang matlaging og er blitt en flink kokk her i huset.





 SEPTEMBER
Fikk jeg laget meg en sengegavl som jeg er kjempefornøyd med.





OKTOBER

denne mnd skjedde det mye på jobben min Bebel .
Da kom Bjørneboden på museum
og Bjørnekrems historie er fint stilt ut inne i Bryggen museum.


Vi fikk en ny skopusser. Miriam hun blonde
 er nybegynner og Bodil ( den erfarne)
 og meg lærte henne opp  til å bli en
 skikkelig flink skopusser. 
Og etter en lang dag med fotoshots sitter vi her med vår sjarmerende fotograf Magne.
NOVEMBER

Her har jeg dekket bord til noen venninner
Vi skal feire bursdagen min og jeg har forberedt meg veldig godt, og laget masse god mat til oss.




DESEMBER

denne julen bestemte vi oss for å ha et stort
 flott juletre.
Vi har i alle år hatt små og skjeive trær ,
 så denne gangen skulle det være litt ekstra flott.

Og flott ble det virkelig.
Og vi frydet oss med dette i julen. Virkelig. 

Yasmin feiret 8 års dagen sin og vi dekket fint bord. Her skulle klassen komme og feire henne.

Julaften i Villaveien nr 1. 2 etg.
Vi hadde en fin og avslappende jul.

Dette var noen av mine fine minner i året som har vært. 


14 kommentarer:

  1. Hei Margareth !
    Ser dere har hatt en fin ferie i Danmark sist sommer. Det er alltid så koselig å feriere der.
    Senge gavlen ble veldig fin. En slik vil jeg også ha.
    Så spennende at Bjørneboden er kommet på museum.Er dette permanent? Vil ut å kikke neste gang jeg er i Bergen. Vakkert bord du har dekket og all den gode maten, tenker dere hadde et fint fødselsdags selskap for deg. Kjempeflott juletre. Er det håndplukket ? De er heldige de Yasmin går i klasse med, som får oppleve bursdags selskapet i den flotte villaen deres. Jeg husker fra barndommen hvilke kaker vi fikk hos de forskjellige vi var i gebursdag hos. Ja, nå er vel den røde julenduken vasket og lagt vekk til neste jul. En riktig god uke til deg også :) Klem fra Sissel

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Sissel.
      Så koselig hilsen fra deg
      Bjørneboden skal være der i ett år. Så ut denne sommeren så får vi se hva som skjer etter det.
      Ja juletremannen på Haukås plukket ut dette treet til oss. Vi var heldige med det ja
      Og Yasmin sin bursdag var koselig.
      Nå i slutten av januar er det Malin sin bursdag. da blir hun 17 år.
      Så får vi se hva vi finner på til henne..:)
      All fulepynten er ennu ikke vekke. he he. og treet er her fremdeles. Min far ville ha det litt til. Selv om jeg er lei av det no.
      he he he...
      Ha en fin uke :) Klem Margareth

      Slett
  2. For noen herlige bilder å se tilbake på Margareth! :-)
    Du deler de flotteste bilder!

    Det året som har gått har vært mitt første bloggeår og det er artig å bla seg bakover å se hva man har funnet på! :-) Feirer med en giveaway!

    En flott ny uke til deg!
    Klem fra Hilde.

    SvarSlett
  3. Hei på deg.
    Nydelig tilbakeblikk fra et innholdsrikt og godt år!
    Du deler de herligste historier og bilder med oss, tusen takk for det :))
    Ønsker deg en riktig glad ny uke :)
    Smil og klem fra Monica

    SvarSlett
  4. Soverommet ditt ser virkelig herskapelig ut. Så flott sengegavl, en gjennomført stil. Dere har hatt mange koselige opplevelser i 2012. Legoland ser artig ut!

    SvarSlett
  5. Kjempe koselig med litt mer tilbake blikk:)
    Den senge-gavlen din husker jeg godt for den er bare helt unik:)
    Og for et nydelig Juletre, bare en stor drøm:)
    Gleder meg masse til dine herlig historier og bilder i 2013:)
    Ha en herlig uke
    Klem Merete

    SvarSlett
  6. Å SKJØNNE BJØRNEJENTE:)
    SÅ MASSE HERLIGE BILDER OG OPPLEVELSER
    HUSKER ALLT
    VAR SÅ KOSELIGE DI POSTKORTENE
    NYT KVELDEN DU SKJØNNE
    KLEM ELI:))


    SvarSlett
  7. Å søde snupp!
    Så koselig at du hadde vært innom meg....Å miss you altså!
    Bedre nå og snart ferdig med pencelin.
    Å så mange flotte bilder og kjekt å se tilbake på.
    Jammen har du fått vært med på mye dette året min venn...
    Å nå vil vi ha vår sant??
    Tror det IKKE er meldt regn resten av uken!! Deilig og kansje vi får litt lys igjen,så mørkt for tiden og vanskelig å ta fine bilder.

    Vel vi snakkes søta og nå må du komme deg på jobb så du ikke får sparken...ho,ho,ho!
    Suss og klem og hils Bebel...

    SvarSlett
  8. Ja,du har varit med om mycket fint förra året,Margareth och delat allt detta med oss!!!
    STOOORT TACK och KRAAAM!!!
    God och Välsignad fortsättning på det nya,,,hoppas att det blir minst lika fint!!!

    SvarSlett
  9. Hei Margareth!!
    Koselig innlegg, igjen!! ferien deres hørtes så fin ut. tror det var kjekt for dere med en skikkelig jente-tur! :) Så gøy med kun dere og den lille bilen... ;) hehe...
    Bursdagen din var så koselig! Og DEN gode maten! dadler med bacon... Mmm, kunne spist det hver dag tror jeg... ;)
    Håper du og Yasmin er på topp igjen i dag, at dere fikk sovet det av dere i går..
    Vi sees min venn!
    Stooor klem på deg søde!

    SvarSlett
  10. Her er det så masse herlige bilder,SMILTE meg gjennom de:))))Gleder meg til å følge deg videre i 2013,min gode venn!!

    Klemmer fra Vibeke

    SvarSlett
  11. Så koselig å se :)

    Fine sommerferie minner, det er viktig å ha, syns jeg.
    Og her fikk døtrene dine den ultimate opplevelsen - herlig !

    Masse fine bilder ud har tatt, flink fotograf er du,
    og lekre bord dekker du også - klart en dame med flere talenter her.

    Fortsatt fin uke ønskes deg, Margareth

    SvarSlett
  12. WOW!!!

    Så fint juletre :O) Fikk jo ikke sett det til jul .O/
    Å se gleden i øya til Jasmin i Legoland er en fryd .O) Og storesøster som passer på, varmer et mamma hjerte. Har selv vært der med mine to. Herlig ferie.
    Ønsker deg og dine en herlig torsdag og helg .O)

    Cos Lisa

    SvarSlett
  13. Hei
    Så koselig med mimrebilder :) Utrolig hvor fort tiden går...da er det jo ekstra kos med bloggen din, både for oss som titter innom og for deg/dere ,for dere har jammen samlet mange gode minner i året som gikk :)
    Jeg syns det var så artig med reisebrevene i sommer,jammen er du oppfinnsom :)
    Håper at dagene framover også blir gode :)
    Beste hilsen og god klem
    fra Britt

    SvarSlett