torsdag 10. januar 2013

En veldig spennende uke.....

Dere kan tro året begynte bra her på Bebel jobben min.
Det begynte med at Norge Rundt ringte meg på torsdag for en uke siden. 
De ville gjerne komme på vår gamle bittelille koselige familiefabrikk gjennom 4 generasjoner.

Min far Atlefaren, mamma og jeg ble så glad og samtidig veldig stolt over å få et sånt fint besøk.
Så helgen brukte vi til å rydde, vaske, ommøblere, tenkte og lure litt, planlegge hva vi skulle si og gjøre.
Jeg ble så nervøs at jeg fikk vondt i magen og måtte holde sengen noen dager. Jeg vet ikke hva jeg var nervøs for, men det var så stort for meg og jeg visste da at dette måtte jeg gjennomføre.
På mandag kom filmteamet og programlederen Reidar.
3 kjekke menn som virket veldig flinke og profesjonelle. 
Høflig og smilene alle 3. 
Jeg ble litt roligere da og tenkte dette skal gå bra.
Denne dagen skulle vi bare prate og se på lokalene så skulle de komme tilbake og filme på onsdagen.


Og her er vi i full gang med innspillingen.
Atlefaren lager Bjørnekrem mens programlederen spør om litt forskjellig.

Jeg vil ikke røpe så mye mer.
Dere kan se det på NRK om dere vil.

Fredag ( imorgen)  kl 19.40






Et lite glimt av inspillingen :)

Så kom dagen idag. (torsdag) 
Da fikk vi enda et hyggelig besøk på Bebel.
2 skjønne damer fra Bergens Tidende. En journalist og en fotograf. De ville høre litt om Bjørnebodens historie, og vi hadde en koselig prat med de. Mamma lagde rundstykker og vi koste oss skikkelig. 
Så fikk de se på oss når vi lagde Nigra ovnsverte, for det var det som egentlig stod på programmet idag. Og jentene fulgte ivrig med da Atlefaren tok på seg sin badehette og laget ovnsverte i den sorte gryte.
Pappa tøyset og lo som vanlig og det ble masse latter og glede.
Fotografen knipset ivrig i vei, og hva som kommer i avisen aner jeg ikke.... he he...
Men det kommer på trykk imorgen i BT. 

Måtte bare knipse et bilde av oss fra idag. Journalisten og fotografen fra BT.
Atlefaren og meg.

Så nå kan dere tenke dere så spennende jeg har  hatt det på jobb denne uken.
Og i tillegg har noen nye kunder dukket opp, så Atlefaren kommer ofte til å måtte bruke badehetten sin og lage masse ovnsverte fremover.
Og noen Skomakere på østlandet venter på skokrem fra oss. Så nå skal jeg snart ta meg en tur til Oslo og hilse på de.


Jeg er lettet over at det har gått bra så langt.
Nå gleder jeg meg til å se resultatet imorgen.
Både i BT og på Norge Rundt på NRK.

Jeg vil samtidig si at vi på Bebel er svært takknemlig og rørt,
stolt og ydmyk over å få være med på dette.
Mine foreldre har vært enorm flinke til å drive fabrikken så bra i disse 17 årene etter min bestefar gikk bort.
Det er ikke lett for meg å ta over etter mine foreldre, men jeg skal gjøre så godt jeg kan.


En rørt og glad hilsen fra 
Margareth 
4.generasjon på Bebel Fabrikker as




24 kommentarer:

  1. Såå spennende da Margareth !!
    Jeg har lagt inn varsel på mobilen, så da går det ikke i glemmeboken :)))
    Gleder meg til å se dere på tv og hva dere driver med, etterfulgt av Idol 10 år - Åpningsshow :)))
    Dette må bli en bra fredag og start på helgen :)

    Fortsatt fin torsdag til deg
    Klem Heidi

    SvarSlett
  2. Ååååå....så kjempe gøy og spennende:)
    Kommer til å bli et minne for livet:)
    Dette må jeg bare huske å få med meg:)
    Vel fortjent vennen:)
    Ha en fortsatt herlig kveld
    Klem Merete

    SvarSlett
  3. Å FRYYYD! SÅ GØY!!!!!
    GRATTIS !
    Dette blir så topp å se og FOR en uke du har hatt da min venn.....Hilse dine skjønne snille unike mamma og pappa og si vel fortjent!
    Da blir det NOREG RUNDT I MORGO.....hi,hi...

    Fryd og smil fra meg.
    Ps.du blir vel oppdaget du nå da Margareth....godt jeg kjenner deg før du blir kjendis og overlegen....sikkert :) ho,ho.

    SvarSlett
  4. ÅÅÅ dette er bare så flott,gleder meg sån til å sjå på Norge rundt imorgen:)gleder meg gleder meg dette er supert!!!
    Ha ein flott kveld skjønneste deg:)
    Klem fra Lillian

    SvarSlett
  5. Å,så modig du er! :)
    Kjempe bra at du ble med på tråss av magepine og mye spenning!
    Nå håper jeg at dere nyter helgen da, glad og fornøyde alle mann :)
    Jeg gleder meg virkelig til i morgen,føler jo at jeg kjenner dere nå vet du og jammen syns jeg det er kjempe spennende!
    Beste hilsen og grattis fra Britt
    (Ps.skjønner godt at både tv og avis finner bebel fabrikken interresant,dere er unike :)

    SvarSlett
    Svar
    1. ÅÅ så fine ord du skriver til meg søteste Britt. Du er så snill og god. Og jeg blir litt satt ut av alle fine hilsene her inne.
      Så godt at mennesker kan si fine ting til hverandre:) Det er en fin ting synes jeg.
      Den største gleden man kan ha, er jo å gjøre andre glad... Og sånn er du Britt. Flink å glede andre, Tusen takk for det.
      Ønsker deg en fin helg min venn.
      Klem Margareth

      Slett
    2. God klem tilbake til deg,og tusen takk for gode ord :) Ja,det er godt at vi kan være gode mot hverandre,det gir mening :)
      Og GRATULERER for en flott norgerundt sending! Måtte bare smile av avslutningen,du er jo bare hærlig :)Hils mamma og pappa fra meg da,jeg syns dere er så gode alle mann!
      Og ja,jeg har kjøpt avisen også,den skal jeg lese litt senere :)
      Beste hilsen fra Britt

      Slett
  6. Å dette gleder jeg meg veldig til:)))Så morro for dere alle sammen:)))Gratulerer!!
    Riktig god helg klem fra Vibeke

    SvarSlett
  7. Så artig :-) Det skal jeg se på :-)

    SvarSlett
  8. Dette er en av de nydeligste blogger jeg vet om! På alle måter. Takk!

    Klem fra Ranveig

    SvarSlett
    Svar
    1. Oii det var utrolig koselig å høre Ranveig. Tusen takk. :)
      Klem fra Margareth
      Ønsker deg en fin helg :)

      Slett
  9. Gleder meg til å se dere alle på tv og i avisa i morgen. Kjekt.
    Klem og god helg til deg og dine

    SvarSlett
  10. Å SKJØNNESTE BJØRNEJENTE!
    JEG BLIR HELT RØRT
    DERE ER SÅ HERLIGE HELE BJØRNEFAMILIEN
    GLEDER MEG TIL Å SE PÅ I KVELD
    NYT DAGEN
    HILS DINE FORELDRE OG SI DERE ER KNALLFLINKE!
    BJØRNEKLEMM FRA ELI:))

    SvarSlett
  11. Hei Margaretha!
    Var så kjekt se deg i går, som alltid! :)
    Åå gleder meg sånn til Norge Rundt i dag!! Det blir så utrolig gøy å se dere og Bebel på tv! Og i avisen. Virkelig en travel uke for dere.
    Men det her blir gøy! Bebel er jo en utrolig kul fabrikk! Atle med badehetten, sogningene, de store grytene der oljer og vokser blandes etter gamle og hemmelige oppskrifter som har vært i familien i generasjoner. Alt gjort for hånd! Til og med tapping og ettikering. Dere er utrolig flink alle sammen, og Turid og Atle er jo sikkert kjempeglad for at du tar over driften etter hvert. Du er jo kjempeflink, du har Bebel i blodet!
    Bebel drives på samme måte som for 4. generasjoner siden, og dere driver godt!
    Arbeidsjern er dere virkelig, for dette kommer ikke av seg selv!
    Heia Bebel!! Gleder meg kjempemasse til å se dere på tv i dag!! Og i avisen :)
    Hilse Turid og Atle!
    God helg til dere alle, så sees vi!
    Stooor klem Henriette

    SvarSlett
  12. Atlefaren her, ja eg e sååå stolt av den flotte flinke datteren vår, og stolt av badehetten min. Om nokken generasjiner til, henger eg i et horn på vweggen, med badeheten på. Må jo bevare flaisen da og.

    SvarSlett
  13. Hehehehe...du rare Atlefaren... ;)

    Gleder meg enormt til Norge Rundt!!!!!
    Sååå flinke og sååååå velfortjent ;) Jaggu på tide dere får litt blæst rundt denne flotte bedriften, så dette blir skikkelig stas!!! Kjempeflinke og gode alle sammen <3

    God helg til hele hurven ;)
    Stoor klem fra Merete

    SvarSlett
  14. Å dette blir stas :) gleder oss her til å se dere alle på skjermen i kveld. klem til dere alle

    SvarSlett
  15. så spennende! nå håper jeg bebisen vil sove sånn at jeg får sett Norge rundt :) tvitvi! -monakristin

    SvarSlett
  16. Ser på Norge Rundt, spennende altså! :)

    SvarSlett
  17. Har nettopp sett Norge Rundt. For en herlig liten fabrikk, med skjønne mennesker! I morgen er det ut å kjøpe Bjørnekrem :-)

    Hilsen Ranveig

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Ranveig:)
      Tusen takk , for en hygelig melding.
      Idag er vi så lettet og glad for det gikk så fint. Ønsker deg en fin helg med skopuss og glede:)

      Klem Margareth

      Slett
  18. Hei Margareth :)

    Så kjekt å se dere på NRK. Satt å så på Norge rundt og plutselig var Bjørnekrem boden der. Så artig å se hvordan Bjørnekremen blir laget og fyllt på bokser. Nå skal vi ha Bjørnekrem i huset. Husker så godt det luktet av skokremen før i tiden, når vi var innom skomaker Bjørndal i Rosenbergsgaten.

    En riktig godt helg :)

    Hilsen Sissel

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk Sissel :)
      Ja skokremen lukter godt. Deilige minner fra min bestefar og han luktet skokrem han... :)
      Nå er vi så glade og lettet over at det ble så fint på TV.
      Og nå skinner sola og. .Da er det bare å kose seg og nyte helgen.
      Jeg ønsker deg en fin helg med sol og glede.
      Klem Margareth

      Slett
  19. Jeg satte meg i går ned foran tv'en som og som jeg bruker å gjøre
    på en fredagskveld slo jeg på Norge rundt, Og fra skjermen lyst mot
    meg en liten vogn jeg hadde sett før. Bjørnevognen.
    Kjempekjekt å se dere "live" Har jo sett dere masse på bilder i
    bloggen din. Det ble et bra innslag, og et flott program.
    Ønsker deg ei herlig helg :)

    SvarSlett