fredag 16. november 2012

Dame-kveld med latter og glede.. Og fine gaver..


Jeg vil si tusen hjertelig takk for alle koselige hilsener på min bursdag igår.
Jeg har lest de flere ganger og guu så snill dere er altså som skriver så fint.

Jeg hadde en kjempekoselig dag. Voknet av at jentene mine stod å sang
så vakkert til meg og hadde laget frokost.
Og hjertet mitt ble så glad og jeg ble rørt over å se så stolt de stod der,
 og viste meg hva Yasmin hadde laget på skolen.
Hun hadde perlet noe veldig fargerikt og fint, og en nydelig lyslykt hun har laget.

Jeg koste meg alene hjemme.. for jeg hadde fått fri fra jobb av min far.
Så jeg ryddet og vasket. Og lagde masse mat, for om kvelden fikk jeg besøk av 3 søte damer.

Henriette, som jeg har jobbet sammen med på Anemone.
Hun og jeg har delt masse gleder (og sorger).
Henriette har bloggen House nr 12.  En blogg om hennes flotte hjem.
 Der hun og Politimannen hennes bor.

Camilla min skjønne blomstervenninne som dere sikkert kjenner fra bloggen Hjem & Glede.
Hun som alltid skriver så morsomt om hennes hjem og sin Darling.

Og så Merete da.... En herlig dame med et sprudlene humør.
En som man blir i godt humør av å være med.
Og så er hun mamma til min skopusskollega... Frk. Mellingen.
 ( Hun blonde som var mest opptatt av negler og håret sitt. Hihi)

En perfekt kveld, og kjempenydelige gaver.
Her kommer bilder.






 

Søte Te.lysestaker fra min venninne som ikke kunne komme
 for hun bor i Øvre Årdal.
Så disse fikk jeg i posten. Og de var superfine.
Hjertene og fikk jeg.

Ååå disse er de nydeligste Cup. cakene jeg har sett. Laget av Camilla.
Vi jentene syns hun bør ha kurs for oss snart....

Og et nydelig skjerf fikk jeg og.
Tusen takk.

Og heldige meg fikk enda et vakkert skjerf fra Merete.
Og det har jeg på meg nå faktisk.. Mykt og deilig.
Tusen takk snuppis...

Og Henriette hadde med seg Green Gate fra Anemone-snopebutikken sin.
 Jeg ønsket meg muffinsformer og fikk masse flotte
som jeg gleder meg til å bake i. ( Må få hjelp av Camilla då)

Og her er lyslykten Yasmin har laget av silkepapir.
Hun brukte den forleden i et skuespill på skolen hennes,
 da var hun en engel.


Det skulle egentlig kommet flere, med de måtte melde avbud, så derfor er det dekket til litt flere.



Maten har jeg laget helt alene.... :)
Ja og det var kjempegodt også fikk jeg høre.
Salat, pai, og litt Tapas...
 


Desserten var Camillas Cup cakes. Og Margareths gode gamle banansplitt med paraply...
Sånn 80 talls-dessert. hehe.
Og noen av jentene pyntet seg med paraplyen i håret og vi skrattet og lo.
Mimret om gamle dager og tullet og tøyset.
Jeg har ingen bilder av oss her på bloggen da vi ble enige om det..
 Så dere får heller se det for dere... hihi...
En glad gjeng var vi og jeg gleder meg til neste gang vi treffes.
 

Ja her satt vi...og idag har jeg kost meg med restematen,
og kokosbollene dere ser på bordet her.
Imorgen( lørdag) blir det nytt besøk her i Villaveien.
Da blir det fest. Mamma holder på å lage Indisk Tandori.
En kurdisk venninne skal lage ris og en rumens venninne skal lage salat.
Og jeg skal visst ikke gjøre noen ting.... Joda... jeg må rydde og pynte som vanlig.
Det kommer en god blanding av venner i alle aldre og nasjonaliteter.
Så jeg gleder meg jeg. Enda en kjekk dag.
Så gøy med bursdag.

Neste mnd er det Yasmin sin bursdag og i januar er det Malin sin ..
Så nå er det bursdagstid for oss fremover.

Og jul da...og i kveld har vi laget juletrær og krans/hjerter av mose.
 En ordentlig kosemose kveld.. haha.
Jeg skal vise det en annen dag.

Tusen takk for besøket på min blogg. Og ha en fin helg med kjærlighet og glede.



Å dele en glede, er dobbel glede.

Klem Margareth



 

14 kommentarer:

  1. Så mye flott du fikk til bursdagen din! Herlig skjerf. Nydelig pynta og skikkelig god og lekker mat!

    SvarSlett
  2. Hei vennen:)
    Så utrolig mange koselige gaver du fikk:) heldig du som hadde bursdag:)
    Så herlig de små te-lys holdere med lilla strikk uten på var:) og for et herlig bord med utrolig mye god mat:)
    Håper du hadde en herlig kveld
    Ha en strålende helg
    Klem Merete

    SvarSlett
  3. Hei på deg søta!
    masse herlige gaver<3
    nyt helgen !
    klem Eli:)

    SvarSlett
  4. For en koselig bursdagsfeiring du har hatt :-) Gode venner og familie er gull verdt <3 Må si du imponerer med alt det lekre du hadde laget til gjestene dine !

    Ønsker deg fortsatt fin feiring i helgen :-)
    Klem, Synnøve

    SvarSlett
  5. Heisann og tuuusen takk for i går ;)
    En kjempekoselig kveld!!!
    -og all den gode maten.... ble jo helt stappa jo...
    Koos deg masse i morgen Margareth <3
    Kanskje møtes vi i Bestemorhuset snart...?
    Klemmis

    SvarSlett
  6. Masse masse gratulerer med overstått dag!!
    Ser ut som om du har hatt en nydelig dag,vel undt!!
    God helg til deg fine du,klm ingrid l

    SvarSlett
  7. Gratulerer med dagen som var! Høres ut som om dere hadde det koselig. DEN gode maten, da! Mmmmm;) Ha en fin-fin helg!

    Klem fra Eli:)

    SvarSlett
  8. He,he,kosemose,ja det høres mykt,varmt og kooooselig ut :)
    Deilig slutt på dagen å titte inn her hos deg. Kos, fine bilder og nydelig harmonisk i heimen deres :) Så heldig du er som har så mange å dele gleder (og sorger) med - og så heldig de er som har deg. Ja, det er dobbelt glede det!
    Koselig at du deler her på bloggen, trippel glede,hi,hi.
    Nei,nå er det "veldig" natt her :)
    Beste lykke til med feiring i morgen,høres så kjekt ut.
    Good klem fra meg til deg :)
    Britt

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Britt:)
      Ja trippel glede.... den var god :)
      Jeg er blitt syk, med influena. så da er blogen god å ha. Da har man tid å kommentrere til alle de jeg ikke får tid til ellers i min travle hverdag. Men det er godt å være syk når det ikke er noe farlig. Da får jeg så god pleie og omsorg her i huset. hehe.
      Og jeg trenger ikke å rydde eller noe. Alle de andre må gjøre det nå. jeg sitter i sengen og ser på gamle GRAND PRIX på youtube. Og mimrer om 80 tallet. Da koser jeg eg.

      Håper du har det bra min skjønne venn.
      Klemmm

      Slett
  9. Hei Margareth:)
    Gratulerer så mye med vel overstått bursdag!!
    Ikke vanskelig å skjønne at dere hadde en kjempekveld!
    Så flotte gaver du fikk også ;)
    Masse fine bilder fra en flott kveld, nå må du bare kose deg resten av helgen også!!!
    God klem :)

    SvarSlett
  10. Gratulerer med vel overstått bursdag. Skulle gjerne vært flue på veggen hos deg, å surret ned å smakt litt på den maten. Ser helt fantastisk ut!! Sikkert kjempegodt!

    Fortsatt god helg, og lykke til med videre feiring!

    SvarSlett
  11. Gratulerer med vel overstått!
    Så mange fine gaver og lekker mat! :)

    Jeg har en liten gibort på bloggen min nå. Du er hjertelig velkommen til å delta! :)

    SvarSlett
  12. Gratulerer så mye med dagen som var, og så mye fint du fikk :D
    Maten så utrolig god ut, så skjønner godt at gjestene koste seg!!!
    Herlig med noen som varter opp for deg, og indisk mat er jo bare så godt :)
    Gleder meg til å se hva du har laget!

    Stor bursdagsklem Karianne

    SvarSlett
  13. Hurra for deg som fylte ditt år ja deg vil jeg gratulere på etterskudd :O)HURRA!!!!
    Beklager at jeg ikke fikk sendt deg gratulasjon på selveste dagen .O/
    Uken som gikk, gikk i 200 for meg. Det var så mye som måtte ordnes for den store utenlandsturen :O)

    Så fint at du likte smykket :O)
    Å så fint du hadde pyntet til jentene kom på dameaften :O)
    Å sååååå mye god mat :O) Snill ho Camilla som hadde med seg muffins :O)
    Ønsker deg og dine en herlig uke.
    Vi prekæs (som vi sier i Fredrikstad :O))

    VH Lisa

    SvarSlett