mandag 30. april 2012

sommerblomster på trappa til 1.mai

Jeg har i alle år hatt tradisjon å plante ut sommerblomster til 1 mai.
Også i år. Idag var det Yasmin og meg som plantet. Roser, Hortensia, Eføy og Margeritter.
Også oppi denne gamle ovnen ble det plantet.  





Yasmin kostet trappene. Hun liker å hjelpe til. Må være fint her til 1 mai.


Yasmin synger mens hun koster. Hun har lært seg så masse nye sanger på Steinerskolen.
For tiden går det i tyske sanger.

Og så lurte hun på hva som er verdens minste dyr?
Ja sannelig om jeg vet. Det må da være en maur tenker jeg..  Ja, hun sa at babyene til maurene var nok de minste.
Det tror jeg hun har rett i.









Her er det Yasmin som ville låne kameraet mitt. Hun ville ta bilder av blomstene i hagen og noen av meg:)
Vi har en flott hage her i Villavei. Den skal dere få ta en titt i senere. Min kusine Leila som bor i 1. etg er fantastisk flink med hagearbeid. Så en dag skal hun vise oss rundt og fortelle litt om hvordan hun planter og får det så fint overalt.



Ha en riktig fin 1 mai. Kos dere i tog, hagen, fjellet eller hva dere skal gjøre idag.
Her blir det i hvertfall grilling.


Klem Margareth & Yasmin.

23 kommentarer:

  1. Å så søte dokke e da ♥
    Blir veldig glad av innleggene dine,oser vennlighet av dere :)
    Nydelig pyntet på trappa,her ligger jeg etter skjema på det meste,men det kommer :)
    Flotte bilder ♥

    Klem & Smil til deg

    SvarSlett
  2. Hei goe vennen :)

    Så herlige blomsterbilder :) Og så flotte bilder av Yasmin og deg :) Der ut til at dere har hatt en herlig dag med planting og klargjøring til 1-mai :)

    Gleder meg til rundtur i hagen deres og :)

    Vi skal bare ha en rolig hjemmedag i morgen - godt med en dag som hele familien har fri :) Kos dere med grilling, det hørtes godt ut :)

    God natta :)
    Klem og koser til søte deg <3

    SvarSlett
  3. Å så koslig dere har pyntet,og plante i den gamle ovnen var bare super sjarmerende.En skjønn velkomst på trappa dere har fått ordnet:)Nok et herlig innlegg fra deg,med din søte Yasmin som den gode hjelper:))Ha en strålende 1 mai alle dere:)Go klem fra meg

    SvarSlett
  4. Så koselig. Og blomster i den gamle ovnen gir skikkelig sjarm. For ei flott jente du har :)

    Ha en fin 1.mai.

    Klem

    SvarSlett
  5. Kjempefint,gleder meg til å ta fatt på olantingen her også...må bare få unna maleprosjektene først!! ;-)
    Fin 1 mai til deg,klm ingrid l

    SvarSlett
  6. Hei!
    Så utrolig koselig:) herlige bilder.
    Tusen takk for koselige kommentarer du legger inn til meg.
    Ha en strålende 1 Mai.

    Klem Merete

    SvarSlett
  7. Å Dere skjønninger,så fint Dere har pyntet!
    Herlige bilder og nydelig vær i dag.....våren er kommet,hurra!
    Ser ut som 2 blomster Dere og!

    Kos med grillings....


    Vi Snakkes min kjære venn.
    Bamseklem:)

    SvarSlett
  8. Så fint dere har pyntet og så koselig det er å gjøre sånt sammen.
    Nydelige sommerblomster, skulle gjerne gjort det samme her.
    Men her i Namdalen er det vel best å holde seg til forstherda stemorsblomster en god stund enda. Det var bare to varme grader her i natt...
    Ønsker deg en strålende flott 1.mai sammen med alel dine!
    Titti-klæmm!!

    SvarSlett
  9. Hei Margareth :)
    Så flott dere har pyntet med blomster
    til 1. mai - virkleig koselig... Jeg
    har ikke fått gjort dette ennå, her er
    det alt for surt og kaldt. Er redd for
    at blomster kommer til å fryse for meg.
    - fantastisk nydelige område du bor i
    også, for noen flotte byggninger - dette
    er et fryd for øyet å se. Arkitektur er
    noe jeg liker veldig godt, og særlig
    denne tidsepoken :)) Nydelig flotte bilder
    av dere alle, og av konfirmasjonen lengre
    nede her :) Du er kjempeflink, og det er
    alltid koselig å titte innom her til deg.
    Selv om jeg ikke alltid for tid til å legge
    igjen en kommentar ღ Ønsker deg en fiiiiin
    1. mai - stor klem fra Mette

    SvarSlett
  10. Så flott dette ble til 1 mai !
    Deilig med en ivrig liten medhjelper, du vet...."en skal tidlig krøkes"...osv... hehe

    Ha en fin 1 mai feiring :)

    SvarSlett
  11. Så nydelige blomster...
    Ha en kjempe fin kveld
    klem

    SvarSlett
  12. Såå nydelig det var! Hortensia er bare vakkert:) Takk for koselig kommentar hos meg! Ønsker deg en god morgendag- ta vare på den!

    SvarSlett
  13. Hei!
    Tusen takk for hyggelig kommentar inne hos meg, det satte jeg stor pris på!
    Så utrolig fint hus og nabolag du har. Ble satt tilbake i tid, finnes det virkelig sånne nabolag fortsatt? :))

    Legger meg til som følger hos deg også :)

    Klem.

    SvarSlett
  14. Så vakkert, Hortensiaen er så vakker:)

    Og takk for turen rundt i nabolaget i innlegget under her,
    så utrolig mange flotte villaer!

    Ha en god kveld
    og en fortsatt fin uke.
    klem:)

    SvarSlett
  15. Så fantastisk beplanting på trappa!..nydelige farger..og i den gamle ovnen..berre lekkert:))
    Nyt vårdagene:))

    SvarSlett
  16. Så nydelig dere har plantet..helt fantastisk!
    Og for en flink hjelper du har !!
    Takk for dine alltid så koselige kommentarer hos meg♥
    Ønsker deg fortsatt fine mai dager.
    klem Anne

    SvarSlett
  17. Så jättefint det blev på trappan,med alla blommorna i härliga färger!!!...Ni är som fina blomster,du och Yasmine också!!!...Vi har fantastiskt väder,här i Sverige,mycket sol och värme!!!...Önskar er en fortsatt fin vecka!!!...KRAMAR!!!

    SvarSlett
  18. Nydelige bilder på trappen din! Så flott å plante i den gamle ovnen.
    Her i trøndelag er det for kaldt ennå til å plante ut så mye mer enn stemor som tåler litt kulde.

    Gleder meg til å se hagen din utover sommeren.
    Han en flott dag skjønne deg! Så vakker på bilder! :-)

    SvarSlett
  19. Kjempekoselig inngangsparti.

    Ha en strålende dag.
    LinnTherese

    SvarSlett
  20. Åh...Så mycket vackra blommor. Det ser fantastiskt ut. Och Yasmin är så duktig, precis som du. Klem fra Småland !

    SvarSlett
  21. hei:)

    tusen takk, for hyggelige kommentarer inne hos meg. Så hyggelig at du liker bloggen min, og kommer på besøk der:)))

    nå skal jeg kose meg litt her inne på bloggen din, så kommer jeg sikkert og hilser på igjen.

    God kveld til deg!!!

    hilsen Monja

    SvarSlett
  22. Heisann:)
    Så nydelig og innbydende på trappen... vake blomster:)
    Så flink jente du har som hjelper mamman sin:))

    Ønsker deg flotte dager videre i uken:)
    Klem Marianne

    SvarSlett
  23. Hei!!
    For en trapp!! Og FOR et hus!!
    Vi Osloborgere drømmer om å bo som dere!! WOW!!!!
    Men her nøyer vi oss med et rekkehus, som huser
    familens medlemmer =)

    Koselig at du har lagt deg til som følger hos meg!
    Titter nok innom deg igjen eg også =)

    Jippikos; Ane

    SvarSlett