tirsdag 17. april 2012

Kjøkkenfornying

Jeg har lenge ønsket å pusse opp og male kjøkkenet her i Villaveien. Men siden vi deler kjøkken med mine foreldre, må jo alle være enige... Så idag er vi blitt enig, og vi har vært på Bergen Malingsfabrikk og kjøpt inn maling til vegger og kjøkkeninnredningen. Alt skal males.. Så nå må mamma si farvel til den gamle umoderne tapenten som hun mener er ganske ny...enda det er over 10 år siden den kom på veggen. hehe..


Jeg tror kjøkkenet kommer til å bli kjempeflott. Lyst og lekkert med detaljer av lyseblå. Jeg gleder meg masse. Og hyllen med plankene fra Narheim-huset som brant ned, skal opp på veggen her. Og mormor sitt gamle service med blått mønster skal få en verdig plass på hyllen. 

Nye tekstiler og hvite Camanula skal få pynte opp når vi er ferdig.





Her er et bittelite før-bilde. Var så vidt jeg turte å legge det ut. Her maler mamma litt vemodig over den gamle tapeten.
Kjøkkendører og stolene har også fått seg noen lag maling.
Følg med å se hvordan det blir....




Imorgen skal vi handle nytt spisebord og kankje en ny lampe..


Ha en fin kveld alle dere skjønne som titter innom meg .

Klem Margareth

10 kommentarer:

  1. Spennende ! Gleder meg til fortsettelsen :-)

    Klem, Synnøve

    SvarSlett
  2. Oj vad spännande det ska bli att se:-) vi kommer ju om ca 2 veckor och då är det kanske klart
    Kram från Måna

    SvarSlett
    Svar
    1. ÅÅ så koselig skjønne kusine.

      Ja det blir nok ferdig til det ja.

      Håper vi får litt mer tid sammen når dere kommer:) Gleder meg til å se familien din også:)

      Klem Margareth

      Slett
  3. Så kjekkt at dere blei enige:)glede meg til å sjå resultatet på kjøkkenfornyelsen:)
    Klem

    SvarSlett
  4. Spennende og gleder meg til fortsettelsen ;o)
    Dere e så flinke ;)

    SvarSlett
  5. Hei aller goeste Margareth :)

    Såå spennende! Kjempemoro med kjøkkenfornyelse! :) Så flinke dere er! Gleder meg masse til å se bilder da dere er ferdige :) Og så koselig å høre at du likte blå-fargen hos meg, Margareth <3 Du skriver bare de aller beste hilsener :)
    Kan tenke meg kjøkkenet blir mye lysere :) Og så artig med nytt spisebord og lampe! :) Herlig herlig! :)
    Kos dere masse med fornyelse :)
    Nattaklem Lisa:)

    SvarSlett
  6. Ja,det ska bli roligt att se skillnaden,du får hålla oss uppdaterade hur allting fortlöper,Margareth!!!...Men jag förstår din mamma också,,,det känns alltid lite vemodigt att måla över, eller ta bort något, som man är väl förtrogen med....Ha en fin och välsignad dag!!!...KRAM!!!

    SvarSlett
  7. Å....Dette blir super gøy!
    Og vet det kommer til å bli lekkert.
    Dere har jo et nydelig stort vindu der også.
    Gleder meg til å komme på besøk,hi hi.

    Å,Margareth: Rosenknopp kan du være selv!
    He he.

    Varm klem Camilla

    SvarSlett
  8. Spennende Margareth! Gleder meg til å se hvordan det blir... Turid skal ikke være lei seg fordi den røde tapeten forsvinner. Det kommer til å bli så lyst å fint der atte! Som Camilla sier, tenk det store fine vinduet dere har på kjøkkenet. Spisplass foran det kanskje... Kommer til å bli såå fint :)
    Så morsome bilder av Turid :) Se så liten hun blir i den stoore døren. Alle folk ser så små i Villavei, for dører, vinduer, rommene er så stoooore...;) Satt å så på inngangspartiet deres.. Ytterdøren med det glasset over er jo sikkert 4-5 meter høy! Helt vannvittig flott er det!
    Og Margareth, om du ikke ser på Fruene har du myyye god underholdning i vente.. Du bør kjøpe alle sesongene på dvd, ta deg noen ukers ferie og ha Frue-marton hver dag... ;) hehe...
    Ha en så fin dag, så sees vi!
    Stor klem på deg søde!

    SvarSlett
  9. Dette blir jo spennende. masse arbeid også,men dere er jo flere som kan dele på jobben. Gleder meg til å følge med utviklingen.Nydelig topp under her.
    Klem

    SvarSlett