lørdag 3. mars 2012

6 generasjoner Villaveien

 Velkommen til min blogg om livet i Villaveien 1.
 Dette er mitt 1. inlegg og jeg vil vise noen bilder av min tipp-oldemor Antoinette Magnus født 1875 som kjøpe huset sammen med min tipp-oldefar Krogh i 1910.




Her ser dere Antionette sammen med sin familie, før hun giftet seg. Bildet er fra ca 1885. Hun er nr 2 fra høyre på øverste rekke.










 Så fikk Antoinette og hennes mann 5 barn, som alle vokste opp i Villavei. Her er lille Esther Krogh ( min oldemor) som i voksen alder giftet seg med tyskfødte Ludvik Hoff.
De bodde sammen i Villaveien og fikk 2 barn. En gutt og en jente som het Esther Krogh Hoff og Ludvik Andreas Hoff. ( Ja de kalte opp barna sine det samme som seg selv)
Esther giftet seg med Olaf Sælen ( mine besteforeldre) og bodde sammen i 1. etg i hele sitt liv. Ludvik giftet seg med Helga og bodde sammen i 2. etg.



Disse nydelige gamle bildene henger fremdeles i spisestuen i Villaveien  




Vi som bor her er glad i tradisjoner, familiesammenkomster, høytider og fellesaktiviter.



Mer historie vil nok komme etterhvert.. så følg med.

Takk for du tittet innom bloggen min

Hilsen Margareth












2 kommentarer:

  1. Så gøy med historie fra huset! Det er veldig gøy at du kan så masse om huset, og de som har bodd her. Og at disse flotte gamle bildene finnes enda. Utrolig kult!
    Me love Villavei you know... ;)
    Sees! Klem Henriette

    SvarSlett
  2. Ja jeg elsker disse gamle bildene. Syns denne jenta som er min oldemor , er utrolig søt. Mer bilder kommer.

    Sees .Klem :)

    SvarSlett