lørdag 27. april 2013

Bare 1. mnd igjen....:)

Soverommet mitt kaller vi for TV2 stuen. Det er fordi TV 2 og Tid for hjem pusset opp her i 2006.
Fargene på veggene, teppet og gardinene har vi ikke gjort noe med. Vi er så fornøyd med fargen på veggene enda.
De er lyse og helt i min smak og stil.
Jeg og barna mine bodde i den andre enden av huset da.

Den gang ble  denne stuen ble brukt til TV stue, kontor og mammas soverom.
Fargene var okergule og burgunderrød. hehehe... Og masse pyntegjenstander. Sengen hennes var en gitarsofa hehe.. og i vinduet var det en rosa neonlampe, jeg aner ikke hvor den kom fra. Mulig det var Malin sin.

Ihvertall så hadde Malin som den gang var 10 år, lyst at mormor skulle få en ny og flott stue. Og hun tok noen bilder av stua, og sendte de til Kjersti Bergesen i TV2.
Vær så snill og kom til mormor og pusse opp her skrev hun.
En dag mamma stod på kjøkkenet og vasket, ringte Kjersti til henne og sa nå var hun og designer Simon klar for å komme å se på rommet. Og mamma ble helt forskrekket og begynte å le.

De kom og så på det, og de ville gjerne gjøre jobben her.
Jeg og barna, min x mann og mine foreldre måtte forlate huset i 4 dager, og når vi kom hjem var vi såå spent.
Mamma var redd de hadde senket taket, og vi andre klarte ikke å forestille oss hvordan det kom til å se ut.

Men mamma og Malin gikk først inn, og etterpå vi andre. Og alle var målløse og glade.
Det var total forandret, i lyse lekre farger.
Lampene og møblene er ikke i bruk akkurat her lenger, men vi har det et annet sted.

Nå kommer litt bilder fra hvordan det ser ut i dag.
Ja dere som har fulgt med bloggen en stund har sikkert sett dette rommet 1000 vis av ganger før, men men....
Litt nye blomster her i hvert fall..... Hvite Campanula, som er så nydelige.



 








Jeg elsker soverommet mitt. Og som oftest kommer begge jentene mine inn til meg og sover her.
Av og til alle i sengen min. For den er nemlig så innmari god.

MEN NÅ ER DET BARE EN MND IGJEN,
så flytter jeg og jentene, til mitt eget hus som jeg har på Espeland. Der vi har fabrikken vår.
Men soverommet her i Villaveien kommer vi nok til å ha her uansett. For vi kommer nok til å komme mye her og.

Det skal bli godt å flytte " på landet "
Gå mye på tur i vakre naturen der. Og sykle masse på tur med jentene og mine nieser som også bor på Espeland.
Jeg og min bror er født og oppvokst på Espeland og nå skal jeg altså flytte "hjem" igjen.

Mine foreldre kommer til å bo i Villaveien enda noen år.
Og vi kommer masse på besøk. Så jeg kommer nok til å blogge om Villaveien alikevel.


Så om en mnd , kommer jeg til å blogge om mitt nye hjem som er Mitt lille Bebel-Hus.
Jeg vet ikke helt om jeg skal skifte navn på bloggen eller sånn, men ny header skal jeg lage.

Jeg gleder meg veldig til å bo der.
Jeg og Malin bodde der da hun var liten. Så vi har masse fine minner fra huset.



Jeg takker for at akkurat DU er innom bloggen min, og håper du kommer igjen:)
Ha en fin helg alle sammen.


En glad hilsen fra Margareth :)




 


21 kommentarer:

  1. Det var en god nyhet! Du vet hvor du finner meg:)
    Masse lykke til med flyttesjau...
    Klem fra Randi W

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk søte deg :)

      Ja jeg kommer nok. Blir koselig å bo der igjen.
      Klem Margareth

      Slett
  2. Så spennende da, gleder meg til å se hvordan du får det i det nye huset:-) Nydelige bilder du viser, dere har det jo kjempefint nå også:-) God lørdagskveld til deg og dine! Klem Marianne

    SvarSlett
  3. Så kjempespennende,gleder meg til å høyre meir og sjå bilder:)så koselig at det er ein plass du kjenner til og,flott:)godt med gode minner.
    Lykke til med flytting og alt annet!
    Så herlige bilder av rommet,kjempeartig at tv 2 var på besøk:)

    Ein flott kveld til deg!
    Klem fra Lillian

    SvarSlett
  4. Å søte tulipanen min!
    Så nydelig innlegg .... Sukk du får det like herlig uansett hvor du bor du!
    Gleder meg å komme på besøk , da skal vi kose oss.
    Så fantastisk kjekt at Henriette har fått babyen, han var søt altså!!!
    Vel her sitter jeg med foten høyt .... Endel trykk på foten.

    Suss og suss
    Camilla .

    SvarSlett
  5. Herlig innlegg vennen og så utrolig spennende å skulle flytte tilbake til huset du bodde i før:)
    Dere går en spennende tid i møte og jeg gleder meg masse til å følge deg der og få se bilder:)
    Men kjempe kos at du fortsatt vil blogge fra Villaveien:) det er jo sånn et nydelig hus/sted så hadde savnet det veldig hvis du hadde gitt deg helt:)
    Ønsker deg masse lykke til og gleder meg til å se de første bildenen:)
    Klem Merete

    SvarSlett
  6. Åh,velkommen tilbake på landet :) Da får du jo kort vei til jobben også.
    Mange koselige innleg hos deg, så kjekt. Rørende at det var lille Malin som fikk tv 2 i hus :) Så skjønne disse ungene med omsorg for besteforeldrene sine. (en av mine skulle bli arbeidsmann når han ble stor, for da kunne han hjelpe bestemor :)
    Tusen takk for nok et koselig innlegg og lykke til med flyttingen.
    Og du, jeg syns no at det er koselig om bloggen fortsetter å hete villaveien jeg da. Ikke mange som får oppleve å bo i et så erverdig hus :)
    Beste hilsen og god klem
    fra Britt

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei søte Britt:)
      Så koselig å høre fra deg. Hehe ja vittig disse ungene. Arbeidsnarkoman ja...
      Bra å hjelpe sine besteforeldre da.
      Ja nå er vi klare for å flytte. Vi har tenkt på det lenge, med ikke vært helt klar for det. Men nå altså... i slutten av mai.
      Jeg gleder meg til å gå tur rundt Unneland igjen etter gammelt.
      Jeg håper du har det fint Britt. Håper du får en fin søndag.

      Klem Margareth:)

      Slett
  7. Husker godt den Tid for hjem episoden, det ble så fiiiint!!
    Ble veldig dekorativt med de sjablongene i taket også :)

    Så spennende med nytt hjem, gleder meg til og følge deg videre der :)

    Ha en fin Søndag,
    Klemmer fra Jatte♥

    SvarSlett
  8. Hei - Jeg gleder meg stort til å få se det nye huset også jeg! Det blir spennende.

    SvarSlett
  9. Oj så spennende :) Jeg følger med deg vet du :)

    Må bare takke deg for fine spor, som du har lagt igjen hos meg. Jeg har dessverre ikke hatt tid til å besøke deg, den tida vet du - strekker ikke til.

    Alltid kos å komme innom deg og lese om dine sprell.

    Happy søndag!
    -Maiaklem

    SvarSlett
  10. Heisann ;)
    Var på Espelani i går jeg... Vassendgutane...hihihi...
    Blir spennende dette.
    Gleder meg med deg, og ønsker deg lykke til <3

    Ha en god søndag!
    Klemmis fra Merete

    SvarSlett
  11. Så spennende! Lykke til med flyttingen! Går det an å finne tid for hjem-episoden fra villaveien på nettet tro? ? Jeg må sjekke ;) God søndag! -monakristin

    SvarSlett
  12. Dette høres spennende ut. Gleder meg til å se hvordan dere får det når dere flytter - ja, for jeg håper da du fortsetter bloggen likevel... :)
    Ha en fortsatt fin fin søndag, skjønne Margareth!
    Titti-klem

    SvarSlett
  13. Så spennende da :)))
    Tilbake til gamle trakter og kjent miljø !!

    Gleder meg til du "åpner dørene" i ditt nye hjem :)

    Fin ny uke til deg Margareth
    Klem Heidi

    SvarSlett
  14. Åhhh,,ska du flytta Margareth!?!?!
    Då får jag önska Lycka Till!!!
    Du kanske skulle ha två bloggar i stället,Villaveien och Mitt lille Bebel-hus?
    Det ska i alla fall bli spännande att följa med dig dit!!!
    KRAAAM!!!

    SvarSlett
  15. My programmer is trying to persuade me to move to .net
    from PHP. I have always disliked the idea because of the costs.
    But he's tryiong none the less. I've been using WordPress on a number of websites for about a year and am concerned about
    switching to another platform. I have heard good things about blogengine.
    net. Is there a way I can transfer all my wordpress content into it?
    Any kind of help would be really appreciated!



    Look into my webpage Louis Vuitton Outlet

    SvarSlett
  16. Å SKJØNNESTE BJØRNEJENTA!
    SÅ SPENNEND
    BLIR GØY Å FØLLE MED
    BRA VILLAVEIEN OGSÅ FÅR EIN PLASS PÅ BLOGGEN INNIMELLOM
    ØNSKER DER LYKKE TI
    KLEMMER I FLENG FRA ELI:)

    SvarSlett
  17. Så vakkert hjem du har! Høres spennende ut med flytting og nytt hjem. Lykke til!

    Ønsker deg fine vårdager!

    SvarSlett