tirsdag 25. september 2012

På kastanje-jakt...

Hvert år er det tradisjon å gå ned der med Johanneskirken
 og plukke kastanjer. Og igår i dette nydelige
 høstværet tok vi oss en herlig tur. Og min danske sykkel
var med, for oppi kurven er det plass til masse kastanjer.

Men vi var nok litt for tidlig ute. De var ikke falt ned enda, og Yasmin krøp rundt og leitet, men fant bare 1 bitteliten babykastanje..Så vi må nok vente i noen uker tror jeg.

Men det var en koselig tur fordet. Og vi tok masse
flotte bilder .. Og her kommer et billedryss...

Johanneskirken



Mamma står og beundrer den flotte gamle kirken.



Jeg har fått mer en skikkelig god linse
som kan zoome inn veldig mye.


Selv om kurven ikke ble full av kastanjer
 var vi glad fordet.

På vei hjem går vi gjennom Botaniske hagen,
 og her er et veldig spesielt tre,
som heter "Apeskrekk"
Og Yasmin ville opp i treet og
kjenne på greinene.

og da tok jeg henne på skuldrene, så hun fikk
 komme høyt opp, men da dunket hun seg i en
grein og det var ikke noe gøy alikevel å kjenne
 på de spisse nålene. men men,, det gikk fort over. 

Sykkelen min er jeg veldig glad i. Den er så
 lett å sykle på, og jeg sitter så godt på den.
Jeg fikk tak i den i København for 2 år siden.


så plutselig fikk Yasmin øye på disse krokusene.
 Og da kan hun ikke dy seg... da må vi pynte oss litt.

Hun sa jeg måtte ha 2 blomster for da
 ble jeg dobbel så fin..... hehehe...


Mamma smiler og er så glad for hun tok
 med seg kaffe på vår lille koselige tur.

Tilslutt inni denne drueblad buen var Yasmin
lei av å smile og bli tatt bilde av.
Men et tullefjes-bilde var helt greit. 
Det syns hun er veldig morsomt...  


Ja dette var en koselig tur på en flott høstdag.
 Men nå kommer regnet og masse vind.
Så nå må vi komme oss på hytten og få plukket
 eplene før de blåser ned.
Mulig vi gjør dette i ettermiddag.
Og da blir det vel eplekake til kvelds...

Tuusen takk for så fine ord om min nye
 sengegavl. Og den er så fin og jeg er
kjempefornøyd med den.

15 kommentarer:

  1. Herlig bilder, Margareth ღ
    Så koselig å gjøre slike
    ting sammen, hverdags minner
    som dette er godt å ha med
    seg videre... koselig ღ Ha
    en fortsatt fin dag :))
    Klem fra Mette

    SvarSlett
  2. Å Margareth min due!
    Dette var sååå herlig og på slutten lo jeg høyt her og Cesarpusen lurte på om jeg var blitt sprø(trodde han visste det).
    Dette var så flotte bilder og så heldig du er som har fått deg en ny linse.
    Og den sykkelen er så fiiiin!
    Ble veldig glad for å se dere alle sammen.
    Lenge siden nå....
    I morgen skal været bli bra igjen!
    Ha en skjønn uke min vakre venninne.
    Hilse....
    Klyp og klem.

    SvarSlett
  3. Hei på dere
    Det er bare så kjekt å "være med" dere på alle disse fine oppdagelses ferdene :)
    Og så er det så kos at mamman din også var med. Skikkelig vind i dag og sikkert lurt å høste inn frukten før den detter ned. På lørdag hadde vi oss en flott bytur også. Vi var bla. og spaserte i Nordnesparken og da kom jeg jo selvsagt til å tenke på en av bergensvisene våre...og det var jo selvsagt sangen om puddefjorden og hun som sitter på nordnes med lommetørkle og en kikkert,hi,hi,håper at den ikke var laget etter en sann historie denne sangen.
    Nei,nå skal jeg stoppe.
    Lykketil med epleinnhøsting og påfølgende kos med eplekake (godt med smuldre pai også :)Oppskrift på Monica sin blogg.
    Beste hilsen i blesten.
    Britt
    Ps.fin sykkel og fine jenter med blomster pynt i håret :)

    SvarSlett
  4. Så koselig tur dere har vært på, midt i byen.. Har aldri vært på den kanten av landet, så det er morsomt å se på bildene dine, få et innblikk i hvordan dere har det når dere er ute (å inne).

    Kjempekul sykkel!

    Fortsatt flott tirsdag :)

    SvarSlett
  5. Det var jo den riktige dagen å gå ut og ta bilder i Bergen, selv om det var for tidlig for kastanjene.
    Krokusen må vel ha tatt feil av årstiden :)

    SvarSlett
  6. Det blev Krokusar i stället för Kastanjer,,,men vad gör väl det???
    En riktigt fin tur,underbara bilder och kaffe MÅSTE man ha när man är ute!!!
    Fin cykel,Margareth!!!
    Tack & KRAAAM,för allt fint som du delar med dig av!!!
    Önskar er en fortsatt fin höstvecka,allesammans!!!

    SvarSlett
  7. Så skjønne bilder :)
    Så utsom dere hadde en helt herlig tur og jeg håper det ble deilig eplekake på kvelden hi hi

    Ha en fin tirsdagskveld :)

    Klem klem

    SvarSlett
  8. TITT TEI SOLSTRÅLE!
    HERLIGT Å GÅ SÅNN OG TUSLE RUNT OG VIRKELIG NYTE DET SOM FINST RUNT OSS :)
    BALSAM FOR SJELEN!
    SYKKELEN DI WAW !
    DERE ER SÅ HERLIGE DET LYSER GODHET AV DERE ALLE I VILLAVEIEN 1<3
    KLEM FRA ELI:))

    SvarSlett
  9. Herlige bilder fra verdens vakreste by...og skjønne jenter!! :-)
    Lykke til med kastanje-jakt senere!!
    Herlig kveld til deg,klm ingrid l

    SvarSlett
  10. Veldig koselig innlegg fra en tur i det fri. ser ut til at alle koser seg.

    SvarSlett
  11. Veldig koselig innlegg fra en tur i det fri. ser ut til at alle koser seg.

    SvarSlett
  12. Hei vennen:)
    Så utrolig koselige bilder av en herlig familie søndag:)
    Ser ut som dere koser dere masse:)
    Husker selv jeg plukket kastanjer når jeg var liten og det var stor stas:)
    Ha en fortsatt herlig uke

    Klem Merete

    SvarSlett
  13. Så nydelige bilder, Margareth! Ser ut til at dere har hatt en fantastisk tur.
    Dere er så flinke til å kose dere, og bruke tiden sammen - og det er så flott å få være med dere på tur og dele opplevelsene med dere!
    Håper dere får flere fine høstdager utover september.
    Tusen takk for turen!
    Titti-klem!

    SvarSlett
  14. For en koselig tur, kjempefine bilder og avslappet høststemning!:)Godklem fra Humlehagen!:):)

    SvarSlett
  15. Såå flott tur dere hadde..selv om ikke kastanjehøstingen ble stor:)
    Gøyale bilder av dere også:)
    Ha en fin uke videre:))

    SvarSlett