søndag 11. august 2013

Sommerminner


Grillhytten på Votlo en sommerkveld.
Vi grillet og så på solnedgangen etter en fin kveld
 på båttur med en venn.
Min mor Turid har alltid drømt om å kjøre stor båt,
 og denne dagen fikk hun ønsket sitt oppfylt. 
Mannen som kom på besøk dro mamma med i båten,
 og lot henne få være kaptein. 

Dette likte hun veldig godt :)

Og etterpå satt vi baki båten og fisket, mens mamma
 fikk et glass vin.
En morsom og gøy kveld for oss.
Og plutselig fikk mamma en fisk på kroken,
og med vinglasset i hånden og fisken i den andre hånden ble det riktig så god stemning og mamma ble så kry og glad,
 og vi lo masse. 

Yasmin koste seg også.



Solnedgangen er svært vakker på Votlo.
Her er bildet tatt fra terassen hvor vi sitter og nyter synet.
 

Mine foreldre er mye på Votlo om sommrene, de har alltid masse prosjekter på gang, og det er alltid koselig å komme ut der og se forandringer for hver gang. Og så lukter det så godt her. Frisk luft, bølgeskvulp, måkeskrik er noen av lydene her.

Et annet fint minne er hagefesten til min Parodi grand prix venninne Agnes.
Hun laget istand hageparty, men god mat og drikke.
Sang og musikk.
I hennes flotte hage, kastet jeg av meg skoene
 og vi danset, sang og hadde det kjempegøy.

Mine skjønne venninner 

Også i vår egen lille Bebel-hage har vi hatt masse
 fine stunder i sommer.
Koselige måltider med jentene mine.
Søstrene Sveen koser seg her med ost og kjeks en sommerkveld.
Dørskiltet til høyre hengte jeg opp på veggen utenfor døren, og det er så koselig å se på når jeg kommer hjem til mitt lille hus

Også venner og famile har være her og denne kvelden var det nachos og deilig blåbærpai til dessert... 

Et par Osloturer har vi hatt. Her er det Malin og meg som har hatt en weekend i Oslo.
Og så har Malin besøkt venninna si på Lillehammer også.
Masse god mat og drikke på Aker Brygge ble det og.
Og litt shopping som vanlig...
En fin mor og datter helg med min voksne datter. 

Masse soldager har vi hatt i Bergen, og mange av dagene har vi reist på badestranden. Yasmin elsker å bade og har lært seg å svømme enda bedre nå. Tilogmed på dypet var hun på. Men da hun forstod at hun ikke nådde ned med føttene fikk hun panikk og skrek så jeg måtte løpe uti med klærene på. Hun kavet litt men heldigvis var venninnen Emma der og ropte at hun måtte puste rolig og det gjorde hun. Så da var Emma veldig flink og fikk roet henne ned.
Det var litt dramatisk for Yasmin, som ikke er helt trygg på dypt vann enda.
Men hun lo litt da hun så at jeg var klissvåt med bukse og topp på meg. ;)

Vi har også gått litt på fjellet. Tatt med oss nistepakke, og gått opp til Redningshytten. En flott tur, og det er litt tungt å gå opp dit.
Så litt pauser må vi ha. Og da må vi alltid plukke litt blomster og lage noe fint med naturens vakre planter.

Jeg og jentene var også på Tusenfryd.
Og heldigvis liker begge jentene å kjøre berg og dalbaner. Før var de ikke så glad i det, bare jeg hihi...
Men nå er det full fart og spenning som gjelder.
Og så kledde vi oss ut i gamledager klær
og det var litt koselig syns jeg.
Ungene syns ikke det var noe gøy, det var varmt og klærene klødde og det var lang ventetid osv..
Men men.. vi tok no et bilde alikevel. Et fint minne fra dagen. 

Sykkelen min har jeg nettopp hentet fra Villaveien.
Foreløbig er den mest på pynt med en nydelig
 Chrysantenmum fra Hjem & Glede Camilla oppi kurven.
Men snart er det full trening og sykling igjen.
Har nok være litt for lite flink å trene i sommer,
og det har vært mye god mat og vi har kost oss masse.
Vår første sommer i Vårt lille hus som vi trives veldig godt i

Tusen takk for du besøkte min blogg,
håper dere har hatt en fin sommer, og er snart klar for skolestart osv.. mange som er spente nå i disse dager vil jeg tro.

Masse klemmer fra Margareth 











9 kommentarer:

  1. Så koselig sommerminner, dette blir godt å se tilbake på når høsten setter inn snart:-):-)
    De foreldrene dine et unike, ta godt vare på de ♡
    Ha en fin uke sjønne Margrethe, du har et stort hjerte for alle inklusive meg ♡♡

    Klemmer Bente

    SvarSlett
  2. HEI SØTE BJØRNEJENTEN!
    BLIR SÅ GLAD NÅR JEG SER DU HAR BLOGGET
    SÅ FLINK Å KOSE DERE OG NYTE LIVET
    DU ER VAKKER SOM EN ROSE
    HILSE HELE BJØRNEHIET SI DERE ER BARE SÅ GOE
    KLEMMER I FLENG FRA ELI:)

    SvarSlett
  3. Såå masse koselig dere har gjort i sommer!! Votlo er virkelig en perle. Ser nydelig ut der :)
    Skjønner godt at Turid og Atle omtrent bor der om sommeren. Så fint!
    Gleder meg mye til i morgen, da sees vi allerede igjen! Jippi!!! Blir så koselig :)
    Sove så godt, så sees vi om litt... :)
    Klem og kisses!

    SvarSlett
  4. Så morsom måte å samle sommerminner på. Veldig fine bilder som forteller mye!
    Ser ut som dere har hatt en fantastisk sommer :)

    SvarSlett
  5. Så herlig å samle sommeren på denne måten:) ser ut som dere virkelig har hatt en fortryllende sommer med masse herlige opplevelser og turer:)
    Kjempe kos at du deler med oss og kos å høre fra deg igjen:)
    Fortsatt herlig kveld
    Klem Merete

    SvarSlett
  6. Ja denne sommeren har vært veldig fin, med mange gøye aktiviteter, er så glad for at du tar vare på sånne fine stunder. Og dette var det Mamma som sa.

    SvarSlett
  7. Så mange flotte sommerminner for deg og din nydelige familie!
    Ønsker deg en fin fin høst - den kommer så plutselig!
    Titti-klem!

    SvarSlett
  8. Heisann.bare lurer på hvor jeg får kjøpt mito som dere produserer?

    Mvh. Janne

    SvarSlett
  9. Hei Janne.
    Mito er stort sett bare for salg på Vestlandet.
    Coop OBS bygg selger den.
    Og i Bergen er den hos Grønners fargehandel,
    Bergen Malingsfabrikk.

    Takk for du spør etter MITO
    Håper den en dag er for salg i hele Norge.

    Vennlig hilsen Margareth :)

    SvarSlett