mandag 30. september 2013

Bonevoks fra Bebel er et supert produkt

Noen som husker denne ?
Gode gamle bonevoksen.
Den er det Bebel som lager.
Atlefaren lager den.  Og nå har jeg testet
 den på mine nye hagemøbler.
Bordet mitt av tre. 



Min bestefar designet etikettene for mage pr siden.
 Jeg husker ikke nøyaktig når, men for ca 30 år siden ?
Samme design er nå idag, jeg vil ikke forandre på den.
Jeg trykker de ut på min Label printer maskin.



Og så smurte jeg på bordet mitt .
Men lot vær å smøre litt på den ene siden.
Så nå kan jeg følge med å se hva som skjer
 når regnet kommer på det.
Og her ser dere.
Bjørn bonevoks impregnerer så godt på mine møbler.
FOR ET GODT PRODUKT !



Ja det må jeg si. Dette produktet er jeg
 virkelig et godt produkt.
Den er mest brukt til tregulv, og gamle
 tremøbler for å beholde de fine.
Bjørn bonevoks er dessverre ikke å få tak
 i lenger i hele Norge.
Bare enkelte forretninger i Bergen.
Men vi på Bebel ønsker gjerne at produktet
 finnes i Norges land,
så grossister / malerforetninger, møbelforretninger osv. må
gjerne ta kontakt med meg.
Så kan dere kjøpe direkte fra oss.
margarethsa@live.no

Mine nye hagemøbler (ny i juni)
er mye brukt i år.
Vi har hatt masse koselige måltider her sammen .
Og så har vi sittet ute og etikkert og merket produktene vi lager her ute når det er fint vær.
Møblene mine står jo i lille Bebel-hagen. :)


Ja det var litt om dette produktet som burde vært i
salg i hele Norge.
Den er også god på teracottaovner feks.
Og min far kan godt tilsette litt citrusduft i den.
Den duften liker ikke mygg og insekter.


Ja det var det.
Takk for besøket.
Ha en fin uke mine venner. 


6 kommentarer:

  1. Ja, dette var virkelig spennende! Innbilder meg at jeg husker flasken; det var vel kanskje noe sånt som den forrige generasjonen var flinkere til å bruke.
    Lurer på om den kan redde gamle, ganske slite (malte) hagemöbler? (Ikke dine flotte nye, men mine slitte gamle?)
    Uansett bor jeg kanskje litt for langt bort. Men hvis det er noen vits i å pröve, så kunne vi kanskje fikset en avtale utpå våren, eller noe sånt =)
    Ha en fin uke!!!

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Ingrid.
      Så koselig å høre fra deg.
      Håper du har det bra .
      Ja jeg tror absolutt dine møbler ville blitt mye bedre med bonevoksen vår.
      Så ta kontakt når du vil. Du vet kanskje hvor vi bor ?
      Alltid velkommen. :)

      Ha en fin uke videre vennen.Klem Margareth

      Slett
    2. Ja, du har faktisk rett i at jeg vet hvor du bor =)
      Jeg er jo så altfor sjeldent i Norge, men neste gang skal jeg nok se til å få fikset meg en flaske bonevoks. Og om jeg ikke finner det andre steder, så ringer jeg kanskje på din dör! =)

      Slett
  2. SPENNENDE
    DETTE MÅ PRØVES
    DERE ER FLINKE KLEMMER I FLENG FRA ELI:)

    SvarSlett
  3. Ser ut som et kjempe produkt:) så gøy at du tar det i bruk igjen:)
    Tusen tusen takk for oppmuntrende ord og omtanke inne hos meg:) setter så utrolig stor pris på det også lærer jeg masse av dere alle:) du er ei kjempe jente som jeg setter stor pris på:)
    Vi bloggen
    Klem Merete

    SvarSlett
  4. Hallo søte snupp 💜.
    Så lurt !
    Koselig innlegg om deg og Atlefaren :))) dere er så flinke og er nok et dreamteam sammen!
    Kos dere på Bebel i dag!
    Nydelig service under her....,, skjønt altså !
    Kiss kiss ❤

    SvarSlett