onsdag 6. mars 2013

Vi lager Myke-Jens penselrens


Hei hei alle sammen. Idag er faktisk Villaveien bloggen 1 år.
6 mars i fjor satt jeg meg ned å laget en header og så var jeg i gang.
Ett år med masse nye bloggvenner og mye glede for meg.
En av de neste dagene kommer en liten Give Away fra oss i Villaveien.
Men idag skal jeg vise dere en dag på min jobb.
For dette året har vært travelt for oss på den lille fabrikken vår.
Og disse dagene er det mange mange Myke-Jens flasker som skal etikkeres og tappes.


Nye pet flasker er ankommet og jeg må
 begynne å bære de inn...

Min skjønne morsomme far...





Her inne i mitt Lille Bebel-hus ettikerer
 jeg dem.



På ett brett er det 6 dusin . dvs 72stk Pet flasker.
Det er ikke så lett å få ettikketen helt riktig plassert. Men etter masse års erfaring går det unna i en fei.
Min mor lærte meg å ta på 3 etiketter i slengen...
Det er hun som har rekorden på ett brett.

Myke-Jens penserens ble oppfunnet på 1970 tallet av min bestefar (som også bodde i Villaveien) som den
 gang drev familiebedriften vår.
Min bestefar var kjemiker og mixet sammen litt forskjellig, og resultatet ble en kjempegod penselrens.
Han kalte den for MYKE-JENS for det rimte på penselrens sa han.....Og så designet han ettikettene selv.
Etterhvert oppdaget vi og mange andre at den var også svært effektiv på flekker som lim, malingsøl, grønske, grafitti osv...

Og nå er det jeg som designer etikkene. Akkurat slik som min bestefar gjorde.
Og på akkurat samme skrivepult.
Koselig sant?








Her er en ferdig ettikert palle klar for tapping.

og slik ser den ut med innhold

Stive pensler legges i Myke-Jens
 og de blir myke og fine igjen.
Noen malingstyper f eks oljemaling,
trenger de å ligge ganske lenge.

Tilslutt et gammelt bilde fra arkivet.
Min far der i svart. Og Myke- Jens på bordet.  hihi...
Dette er den gang Bebel fabrikker var i Industrihuset på Møhlenpris. Ikke langt fra Villavei.
Og min bestefar var sjefen.


Det var godt å blogge igjen idag. Det er jo såå lenge siden nå.
Men jeg håper det kommer flere inlegg nå fremover.
Og som sagt... en liten gave til en av dere kommer i ett av de neste inleggene.
Følg med og se hva som skjer... ! hahaha...

Tusen takk til alle dere som er innom
 bloggen min hver eneste dag.
Ser det er flere 100 selv om jeg ikke har blogget på lenge.
Jøss.... det hadde jeg ikke trodd for ett år siden.
Litt skremmende og egentlig. ... Hvem er dere ...?
Håper hvertfall dere koser dere her på min lille blogg om livet i Villaveien og litt om min jobb på Bebel fabrikker as

Og helt tilslutt vil jeg bare fortelle at det var så gøy å se blogge Eli. Jeg så henne plutselig på Galleriet i Bergen.
Og jeg holdt på å besvime...... og det så ut som hun gjorde det og.. hihih...
Gu så gøy å få hilse ordentlig på deg.
 Håper å se deg igjen en dag Eli:)
Eli er en som kaller meg for Bjørnejenten  og det syns jeg er så koselig.
Eli sin blogg heter BRUNT SUKKER

Nei nå må jeg slutte å skrive. Dette ble så mye å lese nå.
Men det var bare så gøy....

Ha det fint så lenge.
Klem fra Margareth





33 kommentarer:

  1. Kjempekoselig innlegg. Hvis jeg ser deg i byen engang må jeg bare snakke til deg. Det er alltid kjekt å møte andre bloggere. Den der Myke Jensen vil jeg kjøpe. Hvor har de den?
    Klem

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei kjære Ruths datter
      Så koselig hilsen. tusen takk.
      JA såklart du må snakke til meg. Det hadde vært utrolig koselig.
      Og Myke-Jens får du på bl annet:
      Nygårdsgaten jernvare.
      Bergen malingsfabrikk
      Grønners fargehandel Bystasjonen 3 etg.
      Carlsen i Dreggen
      Odin johannesen nedenfor Fløybanen
      Dette er noen i Bergen hvertfall.
      Og alle COOB OBS BYGG i NORGE.

      Gi en lyd om du ikke får tak i da...Ha en fin kveld videre
      Klem Margareth

      Slett
  2. Ahhhhh... MYKE JENS <3 Min absolutte favoritt <3
    Så gøy å se fra jobben ;)
    Nok et kjempekoselig innlegg!!!
    GRATULERA MED DAGEN ;)

    Klemmis
    (Pssst...har lyst på en Bebeltur..med kamera....)

    SvarSlett
  3. Så koselig innlegg og lærerikt!:)Så herlig å titte innom Villaveien, alltid noe kjekt å lese her hos deg.:)Håper du har det fint, Margareth, klemmer fra Else Britt:)

    SvarSlett
  4. HEI PÅ DEG SKJØNNE BJØRNEJENTEN:)
    JEG BLE SÅ OVERASKET OG GLAD
    DA DU PLUTSELIG STO DER FORANN MEG<3
    DETT VAR SÅ GØY
    Å SÅ FIKK JO SUPERHELTEN OG TRINE
    OGSÅ SE HVEM DET ER JEG SNAKKER SÅ MYE POSETIFT OM
    HÅPER VIRKELIG VI MØTES IGJEN
    JEG SMILTE I FLERE DAGER FOR JEG VAR SÅ GLAD:)))
    DU ER SÅ FLINK Å JOBBER PÅ
    BEUNDRER DEG OG DINE FORELDRER !
    GULLEGOD KLEM FRA ELI:))

    SvarSlett
  5. Gratulerer såutrolig mye med 1 årsdagen:)
    Du har jo en herlig blogg og jeg elsker å ta turen innom deg:)
    Så herlig innlegg som gir oss en lærerik reise på hvordan ting gjøres:) og for noen herlige bilder:)
    Kjempe koselig innlegg som jeg likte godt:)
    Sov godt vennen:)
    Klem Merete

    SvarSlett
  6. My relatives always say that I am wasting my time here at web, however I know I am getting experience daily by reading thes nice articles.



    My blog :: lenkdrachen matte test
    Also see my web page :: lenkmatten 4 leiner test

    SvarSlett
  7. Å endelig er du her skjønne venn.
    Hjertelig gratulerer med dagen!
    Så fort dette året har gått sant??
    På mandag har min blogg 1 års dag,og takk for at du hjalp meg igang,jammen har vi blitt kjendt med mange skjønninger:)
    Må bare få si at du ser helt smashing ut på bildene.....så godt å se deg og snart blir det mys hos Henry:)

    Ha en flott dag flinke jobbejenten!
    Og SÅ gøy da at du traff Eli.....

    Nei nå ble jeg så glad her at jeg spratt opp av sengen for å besøke bloggen din!
    Smask og klask!

    SvarSlett
  8. Gratulerar med ett-årsdagen till Bloggen,kära Margareth!!!
    Tack för att jag fick följa med dig till jobbet och se hur du har det,det var väldigt skoj!!!
    Önskar dig en fortsatt fin vecka och kommande helg med (vårsol och värme...???!!!)
    KRAAAM!!!

    SvarSlett
  9. Hei på deg :)
    Gratulerer med ett års blogging. Så kjekt at du fant på dette ja.
    Liker godt når du får "skrive kløe" jeg, kjempe kjekt innlegg.
    Ønsker dere flotte dager. Og Myke Jens, ja han har jeg jo stiftet bekjennskap med og er kjempe fornøyd :) Litt av en jobb dere har,syns dere er flinke og så ser det så koselig ut :)
    Beste hilsen og god klem
    fra Britt

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Britt:)
      Tusen takk. Så kos å høre fra deg. Jeg blir alltid glad.
      Ja nå er det bare å nyte fineværet. Herlig med sol.
      Ha en fin helg snuppis.
      Klem Margareth

      Slett
  10. Alltid like herlig å lese bloggen din,flotte bilder og du skriver sån at ein blir glad av å lese:))
    Så gøy å treffe Eli,ho er jo så herlige for eg har truffe ho i virkligheten hihi eg og,så utrulig herlig:)

    Ønsker deg ein fin dag!
    Klem fra Lillian

    SvarSlett
  11. Thanks for every other magnificent post. The place else could anyone
    get that type of information in such a perfect means of writing?
    I've a presentation next week, and I am at the search for such information.

    My web page ... paleodiät

    SvarSlett
  12. Hei og hå!
    Litt av et flott arbeidsantrekk altså!
    Stå nå på for at Bebel består....ho,ho,ho.

    Hilsen din bloggevenn
    Bjarte:) :):)

    SvarSlett
  13. Glemte å gratulere deg snuppa!!!
    Flott blogg!

    Bjarte

    SvarSlett
    Svar
    1. Hihi....Knis........skjønne Bjarte.
      Du e no vittig då.

      Men tusen takk for fine ord. Og håper Bebel består. Hurra

      Slett
  14. Hei, og gratulera med dagen, og med den koselege bloggen din.
    Kjekt at du er tilbake :-)
    Klem, Mai-Britt

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk Mai-Britt.
      Så koselig å høre.:)
      Ønsker deg en fin helg.
      Klem Margareth

      Slett
  15. Hei Margareth!!
    Åå kjekt med blogginnlegg fra deg igjen! Så kjekt med Bebel-innleggene dine :)
    Enig med Bjarte/ Ernst: FOR et flott arbeidsantrekk! ;) hehe...
    i dag er det den deiligste fredagen med SOL på! Håper du nyter dagen, dere får jo solen tidlig bort på dere på Bebel :) jeg venter på at den skal nå bak i skogen her bak, da skal jeg ut på tur :)
    Ha en så fin helg og kose deg masse!
    Sees vi om ikke så lenge nå.
    Stoor klem Henriette

    SvarSlett
  16. Hey I know this is off topic but I was wondering if you knew of any widgets
    I could add to my blog that automatically tweet my newest
    twitter updates. I've been looking for a plug-in like this for quite some time and was hoping maybe you would have some experience with something like this. Please let me know if you run into anything. I truly enjoy reading your blog and I look forward to your new updates.

    My weblog lenkmatte fliegen lernen

    SvarSlett
  17. It's a shame you don't have a donate button! I'd certainly donate to this excellent blog! I guess for now i'll settle for book-marking and adding your RSS
    feed to my Google account. I look forward to brand new updates and will talk about this site with my Facebook
    group. Talk soon!

    my blog: paleodiät
    Also see my website > paleo bananen

    SvarSlett
  18. Gratulerer med ett års blogging! Jammen har du vært flink :) Morsomt innlegg fra deg, ser ut som om du har en fin arbeidsplass. Viktig å kunne trives på jobb ;)
    Ha en fin ny uke, fine deg.
    Klem

    SvarSlett
  19. Ja det er morsomt å blogge. Gratulerer med 1 år som blogger.
    Du har en travel arbeidsplass, og slik er det vel ofte
    når en driver sitt eget. En må virkelig stå på for å klare seg.
    Flott å høre at det går bra for dere, at der har nok å drive med.
    Ønsker deg ei fortsatt god våruke

    SvarSlett
  20. Halloen, gratulerer med bloggdagen!
    Så gøy å treffe bloggevenner da! Kanskje på tide med et bloggetreff i Bergen?
    Bergenser jeg også ..
    klem,M

    SvarSlett
  21. A huge dick in my pussy,the warm wet tounge up my
    own arse and cum as well as pussy juice all over me. Fuck, ozzy

    Here is my web blog; hcg injections

    SvarSlett
  22. A fast and practical netbook that may be for the more.
    If you are using a DSL modem, are tethering through a cell phone, or
    are still on dial-up, you probably have a static IP address, and will actually have to enter in information to this device to get
    connected to the Internet. Many years in the past the user
    had to write their programming code manually, using some cryptic
    codes.

    Feel free to surf to my homepage: samsung chromebook

    SvarSlett
  23. 3 inches screen of Zopo ZAP900h is really a cool thing about Zopo ZP910 and as
    it is having a Quad Core processor you should really check out its features.
    Altogether, one will find it easy to edit files, upload them and share them with others, as well
    as take either single images and look at them for instant
    review on the 480 by 360 screen. You may be able to find systems that are
    priced at a much lower level than that but you want to be
    careful of counterfeit systems that may not work as well as you would expect them to.


    my web site ... galaxy s4

    SvarSlett
  24. These are regularly described as 2 din car DVD, or double
    din DVD players and this designation references the height of
    the component. Another deal offering LCD as gift item covers a tariff offering.
    Odin is thought to be preparing to roll into the market with
    the new Android 4.

    Take a look at my site samsung galaxy s4

    SvarSlett
  25. This article will help you find the best tablet PC. The Nexus S, however,
    has flash while some variants, such as the Samsung Vibrant
    and Captivate, of the Samsung Galaxy S do not.

    With this Samsung galaxy tab media dock You can convenient sync the
    tablet with a computer and charge it at the same time.

    SvarSlett
  26. Many people experience problems when they first buy and install their Roku
    digital video player. The new features from Roku will start kicking in this week
    for owners of the Roku steaming video player models Roku 2,
    Roku LT, and Roku HD #2500. Air - Play will also be coming quickly
    on Airplay-enabled speakers and stereo methods.

    Feel free to surf to my page - roku 2 xs

    SvarSlett
  27. Kjære Margareth,
    jeg sitter i Toscana og har nettopp klart å begynne å male igjen, etter virkelig lang tid uten. Jeg kikket desperat på mine sørgelige pensler, alle dekket med tørr oljemaling, som ble forlatte i hastverk pga daglige gjøremål, og som jeg snart må kaste.
    Så spurte jeg til min samboer : hva var det det het, det produktet som vi brukte da vi bodde i Bergen, som fikk alle mine pensler til å stå opp igjen fra de døde?
    JA! det var Myke-Jens ! da googlet jeg det og fant din blogg. For så å oppdage at du og din familie er nettopp de som oppfant dette mirakel-produkt :)
    Det gleder meg å si at ingenting har noensinne vært så effektiv for å kompensere min glemskhet....men det gjør meg trist å oppdage at dette er noe som finnes kun i Norge :( jeg er desperat ! hva kan jeg gjøre? takk hvis du har et råd for å hjelpe meg !

    SvarSlett
  28. Hei da jeg skulle kjøpe myke Jens så sa de det var et utgått produkt hvorfor, hva skal vi nå bruke for å få gamle pensler mye igjen?

    SvarSlett