søndag 8. juli 2012

Et kjærestepar i dyreparken....



Hei mine venner. Nå er vi kommet til Ålborg, som er en fin by i Danmark. Men det var ikke så lett å finne frem idag, fordi GPSen min tullet seg litt på veien. Så vi kjørte masse feil, og havnet tilslutt hos en koselig bondemann, som ville gjerne hjelpe oss
 3 jenter i nød.
Han tegnet et kart, og forklarte så godt. Og vi ble så glad og takknemlig. Og på den flotte bondegården hans solgte han de beste jordbærene vi noen gang har smakt. Så vi kjøpte 3 kurver,  og litt syltetøy som han hadde laget. Så koste vi oss med jordbær i bilen og vi kom på rett vei.
Det var en stund jeg var virkelig bekymret, og tenkte vi måtte overnatte i bilen et eller annet sted... men vi kom oss fram tilslutt.
GPS min er ikke oppdatert på veier som er under oppbygging eller omkjøringer...

Imorgen er vi klar for Djurs sommarland. Jammen har vi en fin ferie. Og den er svært etterlengtet kan jeg love dere.. Jeg og mine jenter alene på tur. En herlig lykke for oss 3. Og det er så godt å se jentene kose seg og er så glade sammen.
Med 2 jenter med 9 års mellomrom må jeg tenke på hva som er kjekt for begge to. En ungdom og et lite barn. Men Legoland, Lanlandia, dyreparker og sommerland er supert for begge to.
Men etter 4 dager i Billund er vi klar for en by. Og Ålborg er visst et flott shoppingby. Så tirsdagen skal vi besøke gamlebyen. Og for ungdomsjenten min er dette kjempegøy.

Ha en fin ny sommeruke.
Så blogges vi igjen.

Smil og glede fra Margareth 










11 kommentarer:

  1. For noen opplevelser dere har, og så fint at dere finner opplevelser som er like gøy for dere alle 3.
    Ålborg er en herlig by, så lykke til med shoppingen. Shop til you drop...

    Klem Inger

    SvarSlett
  2. Ho,ho må jo le litt av de dye bildene vettu...har jo sett de både her og på facebook idag,og må humre litt hver gang:))))Dette høres jo bare koslig ut,og det virker jo som dere har opplevd masse alerede,fortsett å NYT alle tre:)



    Go og varm sommerklem fra meg ikveld:)

    SvarSlett
  3. Å disse postkortene er jo så koselige min venn!
    Humrer og smiler her jeg sitter!
    Skal si dere har det gøy på landet!

    Aalborg er sååå koselig!
    Ta en rød pølse for meg da,hi,hi.
    Kos dere videre med GIRL POWER!
    Love you!
    Smil og klem til alle.

    SvarSlett
  4. hihi, koselig med kjærestepar!:)

    Dyreparkene i danmark er GØY!!:) Var selv der som liten, litt skremmende med løver som går rett forbi bilvinduet ditt men.. veldig fin opplevelse :)

    Kose dere masse videre,
    Klemmer fra Jatte♥

    SvarSlett
  5. Hei fine vennen :)

    For noen utrolig herlige bilder :) Er sååå koselig å lese postkortene fra dere :)

    Virker som om dere jentene storkoser dere masse! Så moro med en slik tur :) Den lever man lenge på :)

    Og for en artig historie om bondegården og gps'n :) Det er en historie dere kommer til å huske lenge vennen :)

    Kos dere masse i Djurs Sommarland, og i Aalborg :) Og ha en kjempefin ferie videre, dere tre herlige jentene :)
    Klemmer og koser Lisa :)

    SvarSlett
  6. Hehe, ekstra spennende tur dette;) Fine bilder jentene har tatt, imponert over at de er tatt med iPad!

    Kjenner til dette med aldersforskjellen, kjekt at dere har funnet opplevelser som alle koser seg sammen med.
    Jeg kjenner også til det med GPS-en, vår historie fikk ikke en like koselig slutt som deres;) Av og til er det slike utfordringer som leder en til de fineste plassene, for dere hadde jo ikke funnet de velsmakende jordbærene om alt virket som det skulle. Og for en herlig historie og et deilig sommerminne å ha med seg hjem:)

    Kos dere masse videre, jeg koser meg med de utrolig fine postkortene deres.
    Varm klem fra kalde Ålesund
    Hanne:)

    SvarSlett
  7. Koselig å kunne følge dere på deres tur i Danmark. Så kjedelig at Gps'en svikter.
    Greit med et oppdatert kart. Godt at det finnes hjelpsomme folk som kan lede en på rett vei.
    Ønsker der en fortsatt flott ferie :)

    SvarSlett
  8. Hei jenter.

    Leser at dere koser dere veldig .O)
    Fortsett med det.
    Å kjøre litt feil....betyr at man får sett mye mer av Danmark .O)
    Kjempe koselig å feriere i Danmark. Vi fer også ditt i år, som i fjor .O)
    Kos dere masse videre .O)

    VH Lisa

    SvarSlett
  9. Hei!
    Så godt å høre at dere har en god ferie og jentene koser seg:)
    Godt det finnes hjelpsomme mennesker på veien:) regner med at dere fikk sett mye flott på omveien, og jordbærene smakte nok himmelsk.......:)
    Kos dere videre og nyt det!

    Klem Merete

    SvarSlett
  10. Hei hei, Mamma Turid her.Kjenner meg godt igjen, kjøre seg litt bort.En gang vi var på Kokstad (her i bergen fana) skulle Atle ta en lur vei tilbake til byn. Vi kjørte og kjørte, kjørte og kjørte. Vi havnet også hos en bondemann langt ut på landet. Han morklaret hvor vi var og hvordan vi skulle finnr tilbakr til byn. Hehe. Dere er så flink å finne på fine aktiviteter sånn at alle tre har det kjekt.Også de to sebraene da,hehe. Kose dere videre. Nyt dagene.

    SvarSlett