mandag 5. mars 2012

Nydelige takmalerier

I stuen til mamma er det nydelige takmalerier. De ble malt når huset ble bygget i 1890. Det er litt av et kunstverk. Når jeg var liten og overnattet hos min mormor som bodde her den gang, lå jeg og så opp i taket, og studerte og var så fasinert. Jeg lurte fælt på hvordan noen kunne male så vakkert, og så i taket da.. I og med at det er 4 meter opp til taket, så måtte man ha en høy stige tenkte jeg.

 Fremdeles vet man ikke sikkert hvordan det ble utført, men jeg er blitt fortalt at det er malt på lerret, og deretter festet i taket.





Lysekronen var det pappa som ønsket seg. Mamma var enig og de kjøpte den i år 1999. Den kan også ha levende lys, og da er den ekstra vakker. Men vi må ha stige for å tenne på de, så det blir ikke så ofte vi får brukt det. Det hender kjæresten min klatrer opp å tenner lys, romantisk som han er.














Takk for du besøker bloggen min.
Velkommen igjen

Margareth




2 kommentarer:

  1. Hei Margareth!
    De er helt utrolig flotte, de takene hos dere! Dere er virkelig heldige som har et så utrolig spesielt og flott hus! Også Ove som klatrer opp med stige å tenner lysene i lysekronen... Du er heldig der også... ;)
    Tenkte stikke bortom nr 9 i morgen om det passer... Melder deg!
    Klem Henriette

    SvarSlett
  2. takk for koselig hilsen. Dere har et helt eventyrlig hjem <3 De takmaleriene er jo bare praktfulle :-)

    Ønsker deg en fin kveld
    Klem, Synnøve

    SvarSlett